حضرتی: صاحبان بهترین رکوردها به تیم ملی شنا دعوت می‌شوند

خشایار حضرتی در گفت‌وگو با عرصه، با بیان اینکه رکورد هر کدام از شناگران که بهتر باشد به تیم ملی دعوت می‌شود، خاطرنشان کرد: در کشور رکوردهایی به عنوان رکورد ملی ثبت شده‌اند که معیار انتخاب ما همین رکوردها هستند. هر شناگری که بتواند در رقابت‌های موجود رکوردهای ملی را بهبود ببخشد به تیم ملی دعوت خواهند شد. در میان کسانی که این رکوردها را افزایش دهند صاحب بهترین رکورد به تیم ملی دعوت خواهد شد.

او درباره تمرین‌ها و برنامه‌های تیم ملی شنا خاطرنشان کرد: در حال حاضر ملی‌پوشان در پایگاه‌های شنای شیراز، مشهد و تهران زیر نظر مربیان تمرین می‌کنند. در صورتی که تیم ملی به صورت قطعی مشخص شد ملی‌پوشان در یک اردوی متمرکز، کنار هم اردویی را برگزار خواهند کرد. در حال حاضر هم هیچ قطعیتی در انتخاب ملی‌پوشان نیست و ما هم اردویی نداریم.

حضرتی با اشاره به عملکرد پایگاه‌های شنا تصریح کرد: احتمال اینکه در سال‌های آینده این پایگاه‌ها افزایش یابد وجود دارد. در این پایگاه‌ها ملی‌پوشان زیر نظر مربیان تمرین می‌کنند و برخی از شناگران هم با مربیان خصوصی خود به تمرین  ادامه می‌دهند. در پایان همه این شناگران ما برنامه‌های آقای کشتکار باید هماهنگ باشند تا بتوانند تیم ملی را همراهی کنند.

خشایار حضرتی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات شنای کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر اولین مشکل شنای ایران مسائل مالی است که اکثر هیات‌های شنا با آن درگیرند. اگر بتوانیم سخت افزار لازم را برای شنا آماده کنیم قطعا نتایج خوبی حاصل خواهد شد. اگر تمرین‌ها در شرایط خوبی باشد قطعا آمادگی حاصل شده بسیار بهتر خواهد بود.

مربی تیم ملی شنا ادامه داد: اینکه هیچ کدام از استخرهای ما تیم ندارند. مشکل بزرگی است که باید حل شود. اگر استخرهای ما به صورت اجباری تیم خصوصی داشته باشند و حرفه‌ای به شنا بپردازند. شرایط بهتر خواهد شد. در حال حاضر اکثر استخرهای ما فقط جنبه تفریحی دارند و هیچ تیم خصوصی ندارند که این اصلا حرفه‌ای نیست.

مربی تیم ملی شنا با بیان اینکه سطح لیگ‌های شنا راضی کننده است ادامه داد: از نظر برنامه‌ریزی لیگ‌های شنا شرایط خوبی دارند ولی مشکلات مالی به این ورزش آسیب می‌رساند. نبود اسپانسر در این رشته‌ها به دلیل اینکه دیده نمی‌شوند شرایط سخت مالی را در این ورزش به وجود آورده است. مشکلات مالی در سه الی چهار سال اخیر بسیار بیشتر از یکدهه قبل شده است و این نگران کننده است و باید برطرف شود.

او درباره شرایط لیگ شنای کشور ادامه داد: شرایط فعلی کشور در به وجود آمدن مشکلات مالی تاثیرگذار است ولی اگر دقت کرده باشید متوجه خواهید شد که در لیگ امسال رکوردهای بسیار خوبی توسط جوانان به دست آمده است که بسیار امیدوار کننده است. این رکوردها توسط شناگران جوان نشان از جوانگرایی فدراسیون در لیگ است. شناگران بزرگسال هم هستند که تمرین‌ها را ادامه می‌دهند و آمادگی خوبی دارند. اگر این لیگ با این انسجام ادامه پیدا کند قطعا شنای خوبی را خواهیم ساخت.



دیدگاهها بسته شده است.