همکاری‌های ایران و عراق نقش مهمی در مقاومت منطقه‌ای دارد


مشاور امور بین الملل رهبرانقلاب، گفت:بدون تردید عراق مستقل و ایران با اقتدار هردو از حلقه زنجیره مقاومت دربرابر صهیونیست ها و مرتجعین منطقه هستند و روابط دو کشور قوی تَر از گذشته ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب عصر امروز (سه شنبه) در حاشیه دیدار خود با وزیر سابق نفت عراق در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بدون تردید جمهوری اسلامی ایران از هرگونه آتش بسی که بر اساس یک عقلانیت و توازن و عدالت باشد و حق مردم سوریه و دولت قانونی سوریه را به رسمیت بشناسد و همچنین بدون مداخله بیگانگان باشد حمایت و استقبال میکند.

ولایتی افزود: این مذاکرات باید بین معارضین سوری و دولت سوریه تحقق پیدا کند و نهایتا منجر به این شود که جنگ به پایان برسد.

وی گفت: حاصل این گفتگوهای سازنده میان گروه های فوق آتش بسی می شود که در چهارچوب حفظ تمامیت ارضی سوریه، تاکید بر شناسایی قانونی، مشروع بودن دولت سوریه و همچنین منجر به قطع دست اجانب خواهد شد.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه آن هایی که بدون کسب اجازه از دولت قانونی سوریه نیروهای خود را به داخل خاک این کشور گسیل دادند، باید از مداخله در خاک سوریه دست بردارند، ادامه داد: عملا این آتش بس بین دولت قانونی سوریه و معارضینی که از گذشته خود پشیمانند، یعنی کسانی که برای سقوط دولت اقداماتی کرده بودند و به دنبال تجزیه سوریه بوده و می خواستند محلی برای نفوذ بیگانگان در آنجا فراهم کنند و امروز می خواهند به اقیانوس ملت سوریه که ٦ سال در این جنگ فراگیر مقاومت کرده اند، خواهد بود.

ولایتی تصریح کرد: دولت و ملت سوریه پیروز شدند و الان بدون تردید دولت سوریه از موضع یک دولت فاتح و پیروز وارد این آتش بس و مذاکرات انجام شده است و امیدواریم این آتش بس منجر به حفظ استقلال، عزت و تضمین سازمان های بین المللی و سازمان ملل برای جلوگیری از استمرار بیگانگان، مرتجعین منطقه، صهیونیست ها و آمریکایی ها، شود.

ولایتی در ادامه به دیدار و مذاکره خود با وزیر سابق نفت عراق اشاره کرد و گفت:  آقای عادل عبدالمهدی از بزرگان و پیشکسوتان مبارز از عراق از چند دهه قبل هستند و نقش اساسی در مبارزه علیه طاغوت در دوران صدام داشتند و بعد از پیروزی ملت عراق همواره در نقش یکی از بزرگان و رهبران جامعه عراقی در أعاده عزت و استقلال این کشور بودند و در وزارتخانه های مختلفی همچون وزارت نفت به انجام وظیفه پرداختند.

وی افزود: رابطه ایران و عراق به عنوان دو کشور برادر و همسایه، دارای مرز، تاریخ، دین و فرهنگ مشترک و روابط  اجتماعی بسیار عمیق هستند.

جمهوری اسلامی ایران چون گذشته از تلاش های دولت قانونی و ملت مبارز عراق در مبارزه با تروریسم حمایت می کند.
 
مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: بدون تردید عراق مستقل و قدرتمند و جمهوری اسلامی با اقتدار، هر دو از حلقه های زنجیره مقاومت در برابر بیگانگان یعنی صهیونیست ها و مرتجعین منطقه هستند و روابط دو کشور قوی تَر از گذشته ادامه دارد و در آینده همکاری های دو جانبه ایران و عراق نقش بسیار مهمی در مقاومت منطقه ای دارد و امیدواریم بتوانیم در آینده شاهد پیشرفت منطقه ای با همکاری کشورهای منطقه باشیم.



دیدگاهها بسته شده است.