کنگره ترامپ را به افشای محرمانه های «برجام» وا می دارد


یک رسانه آمریکایی مدعی است حالا که تنش میان واشنگتن-تهران بر سر آزمایش موشکی ایران بالا گرفته است؛ احتمالا ترامپ با فشار بیشتری برای افشای توافق های به اصطلاح جانبیِ برجام مواجه خواهد شد.

به گزارش عرصه، «فاکس نیوز» در تحلیل امروز خود از سنگین شدن سایه تهدید جمهوریخواهان آمریکا بر توافق هسته ای ایران خبر داد و مدعی شد حالا که تنش ها میان واشنگتن-تهران بر سر اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری تازه کار آمریکا، بالا گرفته است؛ کاخ سفید می تواند جزئیات بیشتری از محرمانه های برجام افشا کند!

گفتنی است که اندکی پس از امضای توافق هسته ای میان ایران و ۱+۵، برخی از جمهوریخواهان تندرو کنگره مدعی شدند که آژانس بین المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران، در حین مذاکره برای حصول برجام، توافق های به اصطلاح جانبی نیز با یکدیگر داشته اند که آزمایش های موشکی قبلی ایران و شیوه های بازرسی آژانس از تاسیسات هسته ای را شامل می شد.

 در آن زمان، «سوزان رایس» مشاور امنیتی رئیس جمهور وقت گفت که مذاکره بین آژانس و ایران محرمانه بوده و «باراک اوباما» بعدا خلاصه گزارشی از آن را در اختیار کنگره قرار خواهد داد.

حالا فاکس نیوز می گوید احتمال دارد جمهوریخواهان بار دیگر شانس خود را امتحان کنند و این بار ترامپ را برای افشای موضوعات محرمانه ای که در برجام ذکر شده، تحت فشار قرار دهند.

گفتنی است که «مایک پمپئو» سناتور سابق ایالت «کانزاس» و رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در دوره ترامپ نیز از جمله کسانی است که کنگره را در آگاهی یافتن از همه جوانب برجام، محق می داند و همین موضوع به فرضیه فاکس نیوز پیرامون افزایش فشارها بر ترامپ، قوت بیشتری می بخشد.

ترامپ از هفته گذشته به بهانه آزمایش اخیر موشک بالستیک از سوی ایران، نوک پیکان حملات انتقادی خود را متوجه این کشور کرده و هر از چندگاهی نیز به برجام طعنه می زند؛ حال آنکه کاخ سفید می گوید آزمایش اخیر ایران مغایر با برجام نیست.



دیدگاهها بسته شده است.