آیت‌الله وحید خراسانی: همه در قبال حفظ محیط زیست مسئولیم

به گزارش عرصه – منطقه قم، آیت‌الله حسین وحید خراسانی روز سه‌شنبه در دیدار معصومه ابتکار – رئیس سازمان محیط زیست – افزود: نباید از حفظ محیط زیست معنوی انسان و تخریب نشدن حیات معنوی انسان غافل شویم، چراکه همه این منابع از جمله آب و خاک امانت الهی است.

وی اضافه کرد: کار در حوزه محیط زیست بسیار مشکل و بسیار ارزشمند است، ضمن این که وظیفه مردم در این حوزه بسیار سنگین است چون حفظ محیط زندگی انسان به اندازه عظمت انسان مهم است.

این مرجع تقلید ادامه داد: خدمت به محیط زیست از وظایف عقلی، عرفی، شرعی کل افراد است از این رو باید همه طوری تربیت شوند که خیانت در امانت خدا نکنند و خودشان را موظف بدانند، چراکه این موضوع برای همه آیندگان مسئولیت ایجاد می‌کند تا هر کسی مراقب رفتار خودش در محیط زندگی عمومی باشد.

وحید خراسانی با بیان اینکه انسان دارای حقوق فردی و اجتماعی است، گفت: حقوق اجتماعی نیز دارای دو بخش از جمله حقوق اجتماعی نسبت به وضعیت حال و دیگری نسبت به وضعیت آیندگان است.

این مرجع تقلید تاکید کرد: به همت مسئولان محیط زیست، همه افراد باید موضوع حفظ محیط زیست را درک کرده و به وظایف و مسئولیت خویش در این حوزه عمل کنند.

وی با اشاره به دیدگاه اسلام در خصوص محیط زیست گفت: دستورات دین اسلام در این موضوع به قدری مهم است به گونه‌ای که برای افرادی که درخت می‌کارند و اهتمام به موضوع درختکاری و تصفیه هوا توسط این منابع طبیعی دارند اجری قائل است.

این مرجع تقلید در پایان اظهار کرد: این امر نشانگر وظیفه همه دینی ما در قبال حفظ محیط زندگی است. این در حالی است که مردم عادت نکرده‌اند محیط زندگی را به سلامت حفظ کنند.



دیدگاهها بسته شده است.