دغدغه مسئولان حفظ هویت غیردولتی تامین اجتماعی است

به گزارش عرصه، علی‌اکبر کریمی در مراسم افتتاحیه پروژه‌های درمانی بیمارستان تامین اجتماعی اراک گفت: سازمان تامین اجتماعی از بزرگترین و گسترده‌ترین نهادهای عمومی غیردولتی است.

وی افزود: در حال حاضر پوشش بیش از ۴۳ میلیون نفر از جمعیت کشور شامل حال کمتر سازمانی است، همچنین یدک کشیدن عنوان بزرگترین طلبکار دولت با بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان طلب امری منحصر به فرد محسوب می‌شود.

کریمی تصریح کرد: اگر همراهی و همکاری تامین اجتماعی با دولت در اجرای طرح تحول سلامت نبود، قطعا نمی‌توانستیم شاهد دستاوردهای ارزشمندی باشیم که در این طرح حاصل شد.

وی ادامه داد: این مجموعه بزرگ سرمایه ارزشمند ملی و متعلق به همه کارگران و کارفرمایانی است که ذی‌نفعان اصلی این سازمان هستند. دغدغه همه مسئولان و دست‌اندرکاران این است که هویت غیردولتی سازمان تامین اجتماعی همواره محفوظ بماند و این سرمایه ارزشمند بتواند به حیات سازمانی خود با توجیه اقتصادی در قالب چارچوب‌ بیمه‌ای خود ادامه دهد.

کریمی گفت: به دلایل مذکور در مجلس شورای اسلامی نیز همواره این نگاه وجود دارد که سازمان قادر باشد از حجم مطالبات خود کم کرده و بتواند به تعادل مالی مناسبی دست پیدا کند.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، اما در استان مرکزی این نسبت به مراتب بالاتر و حدود ۶۶ درصد از جمعیت استان را به خود اختصاص داده است.

نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: واقعیت این است که سطح خدمات ارائه شده در سازمان برای استان مرکزی به ویژه شهر اراک که بیشترین جمعیت تحت پوشش را در استان به خود اختصاص داده است، متناسب نیست و انتظار است که این سطح از خدمات ارتقاء یابد.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیار ارزشمندی توسط تامین اجتماعی انجام شده است. احداث بیمارستان امام خمینی(ره) اراک توسط این سازمان بسیار ارزشمند بود چراکه قبل از آن هیچ واحد بیمارستانی در استان وجود نداشت.  

وی افزود: از آنجا که در استان مرکزی در بخش درمان با کاستی جدی مواجه هستیم و میزان تخت‌های موجود در بیمارستان‌ها و امکاناتی که هست به مراتب با نیاز استان فاصله دارد، سازمان تامین اجتماعی نمی‌تواند روی امکانات موجود در استان حساب باز کند و باید حتما گام‌های بلندتری برای تامین نیازهای حوزه درمان افراد تحت پوشش بردارد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سطح خدمات سازمان تامین اجتماعی در استان مرکزی باید ارتقاء یابد، گفت: اصراری نداریم که سازمان تامین اجتماعی حتما بیمارستان احداث کند، اما انتظار داریم که خدمات درمانی برای افراد تحت پوشش به هر نحوی یا به صورت انعقاد قرارداد با مراکز درمانی دیگر یا احداث بیمارستان‌های اختصاصی متناسب با جمعیت استان و افراد تحت پوشش توسعه یابد.

کریمی ضمن انتقاد از این سازمان بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی طی سال‌های گذشته در اکثر استان‌ها مراکز فرهنگی، تفریحی و ورزشی افراد تحت پوشش خود را احداث کرده است؛ تامین این نیاز در استان مرکزی و اراک سالهاست به تعویق افتاده و انتظار داشتیم زمینی که در جوار بیمارستان امام خمینی(ره) برای این منظور در نظر گرفته شده است در دهه فجر امسال کلنگ‌زنی شود.

نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: حجم بالای این جمعیت نیاز به مجتمع چندمنظوره فرهنگی، تفریحی و ورزشی دارد که البته طرح این مجتمع تهیه شده و امید است در اسرع وقت کلنگ آن به زمین زده شود.



دیدگاهها بسته شده است.