شورای همبستگی ملی پاکستان خواستار آزادی رهبر «جماعت الدعوه» شد


شورای همبستگی ملی پاکستان اعلام کرد در صورت عدم رهایی رهبر جماعت الدعوه دست به تظاهرات سراسری در این کشور می زند.

به گزارش عرصه به نقل از «داون نیوز»، شورای همبستگی ملی پاکستان با برگزاری نشستی خواستار آزادی «حافظ سعید» رهبر  گروه جماعت الدعوه شد.

بیش از ۲۵ نفر  از رهبران احزاب دینی در پاکستان با شرکت در این نشست اعلام کردند: اگر دولت پاکستان به حبس خانگی حافظ سعید پایان ندهد دست به تظاهرات سراسری در این کشور خواهند زد.

آنها همچنین از دولت پاکستان خواسته اند حافظ سعید و تمام کارکنان جماعت الدعوه را  بدون هیچ تاخیری آزاد کند و تمام پرونده هایی که بر خلاف آنها در جریان هستند را مختومه اعلام کند.

پیش از این نیز نمایندگان احزاب انصاف و جماعت اسلامی پاکستان در اعتراض به حبس  خانگی «حافظ سعید» رهبر گروه جماعت الدعوه و سرکرده گروه تروریستی لشکر طیبه در اجلاس پارلمان ایالتی پنجاب پاکستان شرکت نکردند.

نمایندگان احزاب مذکور اعلام کردند که حافظ سعید بیشترین تلاش را برای زنده نگه داشتن نهضت آزادی در کشمیر انجام داده است و دولت «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان تحت فشارهای خارجی به ویژه فشار اعمال شده از سوی هند و آمریکا رهبر جماعت الدعوه را حبس خانگی کرده است و باید هر چه زودتر وی را آزاد کند.

لازم به ذکر است که سازمان ملل در سال ۲۰۰۸ لشکر طیبه را سازمان تروریستی و حافظ سعید را به عنوان رهبر این سازمان، تروریست اعلام کرد.

حافظ سعید متهم است که در حمله تروریستی مرگبار سال ۲۰۰۸ میلادی در شهر بمبئی هند دست داشته است، از همین رو وی در این کشور به شدت تحت تعقیب بود.



دیدگاهها بسته شده است.