کارگردان تئاتر ایتالیایی تحت تاثیر تعزیه

به گزارش عرصه، عصر چهارشنبه، بیستم بهمن ماه به درخواست گروه تئاتر اودین “مجلس حر” توسط گروه تعزیه علاء الدین قاسمی در لابی تئاترشهر اجرا شد و یوجینو باربا سرپرست این گروه که به همراه تمام همکارانش آخرین روز حضور خود را پس از یک هفته در تهران سپری میکنند، تماشاگر این نمایش تعزیه شدند.

در این اجرا که فقط بخشی از مجلس حر و به مدتی کوتاه برپا شد، تلاش بر این بود که فضای واقعی اجرای تعزیه تا حد ممکن شبیه سازی شود.

باربا پس از دیدن این اجرا با اشاره به اینکه اولین بار است به همراه گروه تئاتر اودین موفق شده نمایش تعزیه را تماشا کند، گفت: هر چند بریده ای از این نمایش را دیدیم اما شخصا خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم. انگار که شاهد قدرت بازیگرانی هستم که تماما در کار خود تعهد دارند.

او اضافه کرد: البته فقط تهعد نیست، بلکه مهارت و قدرت و نوع اجرای گروه هم مهم است. قدرت آوازی این بازیگران (تعزیه خوان ها) روی یک قالی ساده در این فضا با موسیقی درخشان تاثیرگذار است.

باربا گفت: ما تا به امروز در تهران خاطرات بسیار خوبی داشتیم ولی دیدن این نمایش تجربه خیلی عمیقی است که با ما خواهد ماند.
به گزارش عرصه، پس از پایان این تعزیه خوانی از طرف گروه تاکید شد که این اجرا فقط برای آشنایی گروه اودین اجرا شد و بخشی از این مجلس ارائه شده است چرا که اجرای اصلی بیش از سه ساعت به طول خواهد انجامید.

یوجینو باربا موسس گروه تئاتر اودین و کارگردان صاحب سبک تئاتر دنیاست که از حدود یک هفته قبل به همراه گروهش در تهران به سر میبرد و علاوه بر برگزاری سمینار و کارگاه، پنج شب نمایش درخت را که آخرین کار این گروه است در تالار حافظ به صحنه برد.



دیدگاهها بسته شده است.