یک هفته با آی‌تی:ازافتتاح شبکه ملی اطلاعات بر اساس اصول انقلاب تا احتمال بازگشت بسته اینترنت نامحدود

فناوری اطلاعات > فناوری اطلاعات و ارتباطات – باهم مروری بر مهم‌ترین اخبار فناوری اطلاعات ایران در هفته سوم بهمن ماه ۱۳۹۵ می‌کنیم.

عرصه:

 
1- دبیر شورای عالی فضای مجازی در مراسم افتتاح فاز دوم شبکه ملی اطلاعات با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات براساس اصول انقلاب در حال شکل‌گیری است، گفت: در دولت یازدهم به شبکه ملی اطلاعات توجه خاصی شد و شاید بتوانیم آن را در رأس موارد موفق کارنامه دولت یازدهم قراردهیم.

 

 

۲- رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات: بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال برای ارتقا و توسعه آزمایشگاههای نوری، رادیویی و تجهیزات شبکه ADSL هزینه شده است / حدود ۶۰ میلیارد ریال نیز جهت ارتقای آزمایشگاه‌های مستقر در دانشگاه‌ها که با حمایت این پژوهشگاه در سنوات قبل ایجادشده‌اند، تخصیص‌یافته است / حدود ۴۰۰ میلیارد ریال نیز برای آزمایشگاه‌های حوزه فناوری ارتباطات در جهت ایجاد آزمایشگاه تأیید نمونه پارامترهای الکترونیکی سیستم‌های رادیویی، آزمایشگاه‌های تخصصی ارتباطات نوری، آزمایشگاه تخصصی ارتباطات ماهواره‌ای، آزمایشگاه تخصصی مدیریت شبکه و آزمایشگاه تخصصی شبکه‌های مبتنی بر IP، اختصاص‌یافته است / حدود ۴۰ میلیارد ریال جهت راه‌اندازی و عملیاتی کردن فعالیتهای آزمایشگاه حوزه امنیت فاوا در دولت تدبیر و امید هزینه شده است.

 

۳- مدیرعامل شرکت ایرانسل: رشد ۶ برابری در زمنیه ترافیک داخل ایرانسل در چند ماه اخیر / درعرض ۳۰ ماه گذشته ۱۵۰ شهر تحت پوشش نسل چهار قرارگرفته است / وجود ۴۷ میلیون مشترک فعال / ۸۶ درصد کشور و بخش عمده روستاها تحت پوشش نسل دوم است و بیش از ۲۰ هزار نود شبکه نسل ۲ وجود دارد / درزمینهٔ نسل سه هم ۱۶۰۰ شهر و دهستان نسل سوم دارند و بیش از ۳/۱۹ میلیون مشترک از خدمات این نسل استفاده می‌کنند که بیش از ۱۰ هزار نود نسل ۳ نصب‌شده است. درزمینهٔ نسل ۴ هم بیش از ۴۶۸ شهر و دهستان دارند که ۹/۳ میلیون مشترک از آن استفاده و بیش از ۷۸۹۰ شهر نود شبکه نسل ۴ نصب‌شده است / درزمینهٔ TD-ITE در ۱۳۲ شهر خدمت ارائه نموده و ۱۹۰۰ نود شبکه فعال‌شده است / ایرانسل ۲۷ میلیون مشترک دیتا با مصرف ۱۷۰۰ ترابایت دارد.

 

 

۴- دکتر واعظی از توسعه بازار ICT در کشور خبر داد و گفت: در ابتدای دولت یازدهم بازار ICT بین ۱۷ تا ۱۸ میلیارد تومان بود که در حال حاضر به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و با توجه به جمعیت و اقبال مردمی و میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این زمینه باید برای رسیدن به بازار ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی تلاش کرد.

 

 

 

۵- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در سومین روز از دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران ضمن بازدید از این نمایشگاه گفت: فضای مجازی می‌تواند فضای مناسبی برای تبلیغ گردشگری داخلی و خارجی بوده و به معرفی مکان‌های بکر و ناشناخته برای گردشگران داخلی و خارجی بپردازد.

 

 

۶- بررسی آمارهای رسمی در سال ۲۰۱۶ گویای آن است که استفاده ایرانیان از ICT در بخش‌های مختلف به‌گونه‌ای بوده که ایران با عدد ۳.۳ در رتبه شانزدهم زیرشاخص استفاده قرار دارد که نسبت به سال ۲۰۱۵ تغییری نداشته است.

 

 

۷- وزیر ارتباطات، شبکه ملی اطلاعات را بستری پاک و امن برای رفع نیازهای مردم در داخل کشور باقیمت ارزان برشمرد و گفت: در سه سال گذشته میزان مراجعه به سایت‌های غیراخلاقی کاهش‌یافته است.

 

۸- بیست و دومین کنفرانس ملی سالانه کامپیوتر ایران ۲۱ تا ۲۳ اسفندماه امسال در دانشگاه صنعتی شریف csicc2017.ir برگزار می‌شود.

 

۹- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه‌ریزی دولت برای ایجاد سالانه بیش از ۱۰۰ هزار اشتغال جدید در حوزه‌های مرتبط با فناوری‌های نوین خبر داد.

 

۱۰- اولین همایش ملی مراکز داده، زیرساخت و سرویس‌ها به‌عنوان مهم‌ترین گردهمایی علمی و کاربردی در دو محور زیرساخت و سرویس با حضور بانک‌ها، دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، صنعتی و بخش خصوصی کشور در تاریخ ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ به میزبانی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار خواهد شد.

 

 

۱۱- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بهره مندی و اتصال بیش از ۲۳ هزار روستای کشور به اینترنت پرسرعت خبر داد.

 

 

۱۲- رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با توجه به افزایش حجم خدمات ویدیویی، از امکان ارائه حجم‌های نامحدود اینترنت ثابت برای کاربران خبر داد. وی جداسازی ترافیک داخل و خارج را از موضوعات عمده شبکه ملی اطلاعات دانست و افزود: این اتفاق اکنون رخ‌داده است اما لازم است در قیمت کف، هزینه ترافیک داخلی را به نحوی تنظیم کنیم که ترافیک‌های حجیم نامحدود که جذابیتهای زیادی دارند ازجمله خدمات ویدئویی VOD و IPTV مورد استقبال قرار گیرد زیرا پیش‌بینی می‌شود که ۷۵ تا ۸۰ ترافیک شبکه به این خدمات اختصاص یابد. به همین دلیل حجم‌های نامحدود اینترنت ثابت برای کاربران را در درست بررسی داریم.

 

۵۶۵۶

 



دیدگاهها بسته شده است.