حساس‌ها به آلودگی هوا از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند

احد وظیفه در گفت‌وگو با عرصه، افزود: از این رو توصیه می شود طی این مدت کودکان و سالمندان و همچنین افراد حساس به آلودگی هوا از تردد غیرضروری در فضای باز مناطق شهری خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: شایان ذکر است که روز جمعه به سبب بارندگی و وزش باد از غلظت آلاینده‌ها کاسته شده و کیفیت هوا به شرایط سالم می‌رسد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی همچنین بیان کرد: بعدازظهر جمعه ۲۲ بهمن ماه بارش در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور ادامه دارد و از ناپایداری در سایر مناطق کشور کاسته می‌شود.

وظیفه همچنین وضع هوای مناطق مختلف کشور را پیش‌بینی کرد و گفت: در روز جمعه ۲۲ بهمن ماه بارش برف در اردبیل، خراسان شمالی، ارتفاعات لرستان و بارش باران و برف در دامنه‌های البرز در تهران، البرز، سمنان و گلستان و همچنین بارش باران و در ارتفاعات برف در گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: طی این مدت بارش برف در جاده‌های کوهستانی شمال و شمال غرب به ویژه جاده‌های ارتباطی گیلان و اردبیل موجب لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای خواهد شد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه تاکید کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه در خوزستان و ایلام وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می شود؛ بر این اساس فراهم کردن تمهیدات ایمنی و انجام احتیاط لازم هنگام عبور از استان‌های مذکور به ویژه مناطق کوهستانی توصیه می‌شود.

به گزارش عرصه، وظیفه  در خصوص هوای استان تهران در روز جمعه نیز گفت: استان تهران امروز ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد اواسط روز، کاهش ابر، گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دمای هوا نیز ۹ و یک درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان در خصوص وضعیت هوای استان تهران در روز شنبه نیز افزود: تهران در روز شنبه نیمه ابری، گاهی وزش باد و اوایل شب ابری همراه با بارش پراکنده پیش‌بینی می شود و بییشینه و کمینه دمای هوا در آن روز ۸ و ۲ درجه سانتیگراد خواهد بود.



دیدگاهها بسته شده است.