قدرت رسانه‌ای برای انتقال هویت ملی به خارج از مرزها وجود ندارد

به گزارش عرصه، رضا صالحی امیری در شورای اداری استان مازندران که به میزبانی نوشهر در سالن اجتماعات فرودگاه این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه مازندران برای تحول به یک ساختار جدید نیاز دارد، گفت: شرایط کشور در حال حاضر خاص بوده و نیاز به توجه ویژه دارد.

وی یکی از چالش‌های مهم و اصلی توسعه را کمبود منابع درآمدی عنوان کرد و گفت: در سال ۹۱ میزان درآمد از فروش نفت ۱۴۳ میلیارد دلار، در سال ۹۴ این رقم به ۲۳ میلیارد دلار رسید و امسال ۳۳ میلیارد دلار درآمد نفتی کشور بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: از کل درآمد ۲۰ درصد به صندوق توسعه، ۱۴ درصد برای زیرساخت‌های نفت و ۶۵ درصد به خزانه وارد می‌شود که دولت از این ۶۵ درصد حق هزینه دارد و اگر درآمد کشور به ۴۰ میلیارد دلار برسد، دولت تنها ۳۳ میلیارد دلار را می‌تواند هزینه کند.

صالحی امیری با بیان اینکه از مجموع درآمد کشور حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان از مالیات و بخشی از گمرک است، افزود: در مجموع درآمد ما در سال ۹۵ حدود ۲۲۰ هزار میلیارد تومان خواهد شد که از این رقم ۱۴۰ هزار میلیارد حقوق و مزایای کارکنان دولت و نیروهای مسلح است.

وی با اشاره به اینکه سه رقم اصلی یارانه، نظام سلامت و تامین کالاهای اساسی به این عدد افزوده می‌شود و اندک مبلغی برای توسعه می‌ماند، تاکیدکرد: کشور نیازمند سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت اشتغال و مشکل اصلی بیکاری گفت: میزان ورودی به جامعه کاری کشور یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است، در حالی که توان دولت برای اشتغال ۷۰۰ هزار است و ۵۰۰ هزار نفر به صورت طبیعی پشت درهای اشتغال می‌مانند.

صالحی امیری مساله بیکاری را در راس مسائل اجتماعی عنوان کرد و یادآور شد: جهت‌گیری دولت باید به سمت اشتغال باشد که نیاز به سرمایه دارد و با سخنرانی برطرف نمی‌شود.

وی راه رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصد را نیازمند جذب سالانه یکصد میلیارد دلار دانست و متذکر شد: جذب سرمایه در یک‌سال گذشته ۱۱.۳ میلیارد دلار بود و از این منظر اگر بنا است مازندران هم سهم بیشتری از توسعه ملی برخوردار شودریال باید منابع ورودی تقویت شود.

وزیر ارشاد چالش دوم کشور را مسایل امنیتی و منطقه‌ای و بین‌المللی اعلام کرد و گفت: به دنبال راه‌هایی برای اعزام حجاج به عربستان هستیم، زیرا این حق شرعی و قانونی مردم ایران است و در صورتی که عربستان شروط ما را که حداقل حفظ حرمت و امنیت و پرداخت دیه شهدای منا است بپذیرد، این امر صورت می‌پذیرد.

صالحی امیری مساله امنیتی اسراییل و رژیم صهیونیستی را از مهم‌ترین مسائل دانست و یادآور شد: اسراییل با تمام منابع مالی تلاش می‌کند تا حوزه نفوذ جمهوری اسلامی را سد کند و باید گفت تا انقلاب اسلامی هست، مبارزه با صهیونیست خواهد بود.

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها جمهوری اسلامی را تهدید اول می‌دانند، اظهار کرد: جریان صهیونیسم از عقبه سیاسی و مالی و رسانه‌ای برخوردار است و جمهوری اسلامی با نفوذ معنوی خود در منطقه این قدرت را در محاصره قرار داده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه اسرائیل حزب‌الله را تهدید اول در منطقه می‌داند، بیان کرد: با آزادسازی سوریه، مسیر آزادسازی فلسطین هموار می‌شود.

صالحی امیری سیاست رسمی جمهوری اسلامی را ایجاد مقابله با زیاده‌خواهی آمریکا اعلام کرد و متذکر شد: مردم کشور ما با حضور میلیونی خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن و با رفراندوم خود این امر را تایید کردند.

وی تصریح کرد: مساله منطقه و خاورمیانه دارای پیچیدگی زیادی است که چند کانون فرامنطقه‌ای و خاور میانه در تقابل قرار گرفتند و خاور میانه جدید با حضور قدرت برتر یعنی جمهوری اسلامی شکل می‌گیرد که مهار قدرت غربی را به همراه دارد.

صالحی امیری با بیان اینکه امروز در تحلیل‌های غربی همواره نامی از جمهوری اسلامی است،گفت: متاسفانه قدرت رسانه ای برای انتقال این هویت و غرور ملی به مردم و خارج از مرزها  وجود ندارد.



دیدگاهها بسته شده است.