برای ایفای نقشی فعال در سازمان های بین المللی لاهه تلاش می کنیم


سفیر ایران در لاهه گفت: ایران برای ایفای یک نقش فعال در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در لاهه از جمله سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در تلاش است.

به گزارش عرصه،  مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی کشورمان در لاهه هلند با حضور علیرضا جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه برگزار شد.

 در این مراسم تعداد زیادی از مقامات رسمی کشور هلند، سفرا، دیپلمات‌ها و مقامات سازمان‌های بین‌المللی مقیم هلند و شخصیت‌های سیاسی و مدیران شرکت‌های اقتصادی هلند حضور داشتند.

جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه در سخنرانی خود در این مراسم ابتدا یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را گرامی داشت و به آتش‌نشانان شهید در حادثه ساختمان پلاسکو ادای احترام کرد.

وی همچنین با اشاره به توافق هسته‌ای بین جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ و اجرای آن تصریح کرد: یکی از آثار برجام ارتقای روابط جامع و متوازن بین جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای جهان بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین روابط  بین جمهوری اسلامی ایران و هلند را تاریخی خواند و تصریح کرد: این مناسبات ظرف سه سال گذشته وارد مرحله جدیدی شده و چند هیات عالیرتبه بین دو کشور ظرف یک سال گذشته مبادله شده است که از جمله آنها می‌توان به سفر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به هلند، سفر معاون وقت رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزیر جهاد کشاورزی از سوی کشورمان به لاهه و سفر وزیر امور اقتصادی و وزیر زیرساخت‌ها و محیط زیست هلند به همراه چند شرکت هلندی به جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

جهانگیری همچنین راه‌اندازی سیستم روادید الکترونیکی در بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران و برقراری خط مستقیم هوایی بین آمستردام_تهران توسط شرکت «کی. ال. ام» علاوه بر خط مستقیم پروازی ایران ایر را موجب ارتقای ارتباطات بین دو کشور و توسعه گردشگری دانست.

وی همچنین با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در دوره‌ای قربانی حملات تروریستی بوده است، آمادگی کشورمان برای همکاری با سایر کشورها در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی را اعلام کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بخش پایانی سخنان خود به تلاش جمهوری اسلامی ایران برای ایفای یک نقش فعال در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در لاهه از جمله سازمان منع سلاح‌های شیمیایی اشاره کرد.



دیدگاهها بسته شده است.