رونق تولید داخل؛ راهکار اقتصاد مقاومتی/ برگزاری همایش، کافی است


نایب رئیس کمیسیون قضایی‌ وحقوقی مجلس با تاکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: با کمک همگانی و رونق تولیدات داخلی، می‌توان اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی کمالی‌پور در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن بیان تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) و تشکر از مردم به دلیل حضور میلیونی در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه در پاسخ به ندای رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل مزین شد که حمایت از کشاورزان و محصولات تولیدی آنان هم یکی از عملی‌ترین راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است، اما متاسفانه در میدان عمل تعهد جدی در این امر از سوی مسئولان مشاهده نشد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، افزود: دسترنج کشاورزان جنوب استان کرمان به بهای ناچیزی خریداری می‌شود، هزینه‌ای که کفاف مخارج کاشت و برداشت محصولات را هم تامین نمی‌کند.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی در راستای انجام وظیفه برای حمایت از کشاوران اقدام موثری به عمل نیاورده است، گفت: وزارت نیرو به دلیل وابستگی شدید بخش کشاورزی به آب باید نسبت به تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه چاره‌ای بیندیشد تا به کشاورزان در پر کردن چاه‌های کشاورزی اخلال وارد نشود.

کمالی‌پور ادامه داد: در حالی که کشاورزان سخت کوش جنوب کرمان بر روی زمین‌های اجدادی خود به کشاورزی و کارآفرینی فعالیت دارند اما اسناد آنها به نام دولت و منابع طبیعی است که باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود، تالاب جازموریان نیز همانگونه که انتظار می‌رفت به محل بحران تبدیل شده است و ماه‌هاست که مردم جنوب استان کرمان فریاد استمداد سر داده‌اند اما کسی صدای آنان را نشنیده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط‌زیست درخواست کرد تا هرچه سریع تر با اعزام تیم کارشناسی راه‌های علمی و عملی جهت مقابله با این بحران خانمان سوز را در راستای کنترل ریزگردها دنبال کنند تا اقدام جدی تعبیه و پاسخ مردم منطقه هم راائه شود البته با رها نمودن آب سدهای بالادستی هم می‌توان بر این مشکل فائق آیند.

وی یادآور شد: بهای سنگین برق مصرفی در منطقه جنوب کرمان از دیگر مشکلات است، برق مصرفی و تعرفه‌های بالا مردم را در فشار اقتصادی قرار داده است از این رو برای تقلیل هزینه برق مصرفی باید چاره‌ای اندیشیده شود.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امیدواریم رئیس جمهور، هیات دولت و همه دست اندر کاران نگاه ویژه به جنوب استان کرمان داشته باشند زیرا با کمک همگانی و رونق تولیدات داخلی می‌توان اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کرد و برگزاری سمینار و جلسه به تنها نمی‌توان اقتصاد مقاومتی را در مقام عمل به تحقق بکشانیم.



دیدگاهها بسته شده است.