آخوندی برای دومین بار به کمیسیون عمران مجلس فراخوانده شد


وزیر راه و شهرسازی سه‌شنبه این هفته با هدف بررسی استیضاح خود و برای دومین بار به کمیسیون عمران مجلس فراخوانده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از آنکه در جلسه سه‌شنبه دو هفته قبل کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و با وجود دعوت این کمیسیون از وزیر راه و شهرسازی، خبری از آخوندی نشده بود و استیضاح وی نهایی شد، خبرها حاکی از آن است که آخوندی سه‌شنبه هفته جاری قرار است به کمیسیون عمران برود.

دو هفته پیش و بعد از حضور نیافتن آخوندی در کمیسیون عمران برای پاسخ به سؤالات طراحان استیضاح، براساس آئین نامه مجلس استیضاح وی برای اعلام وصول از سوی کمیسیون به هیئت رئیسه مجلس ارجاع شد اما آخوندی در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس، از تصمیم کمیسیون عمران برای قطعی اعلام کردن استیضاح وی انتقاد کرد و گفت که دعوتنامه کمیسیون به دست وی نرسیده است.

 سخنگوی هیأت رئیسه مجلس نیز به نوعی این مسئله را تائید کرد، اما برخی اعضای کمیسیون عمران از جمله سخنگوی این کمیسیون با رد این مسئله اعلام کردند که معاونان وزیر راه و شهرسازی در روز مورد اشاره در کمیسیون حضور یافته و اعلام کرده بودند که وزیر به کمیسیون می‌آید، اما خبری از وی نشده بود.

برخی خبرها همچنین حکایت از آن دارد که در هیأت رئیسه مجلس مقابل استیضاح وزیر راه و شهرسازی مقاومت می‌شود.

استیضاح عباس آخوندی از آذرماه امسال و در پی بروز سانحه برخورد دو قطار در استان سمنان و جان باختن حدود ۵۰ نفر از هموطنان جدی‌تر شد؛ نابسامانی مدیریت حمل و نقل ریلی و جاده‌ای کشور و نیز مشکلات حل‌نشده مسکن مهر و اعتراضات متقاضیان این پروژه، از مهمترین محورهای استیضاح وزیر راه و شهرسازی است.



دیدگاهها بسته شده است.