از نقد یک فیلم برزگر تا تمدید و تغییر بازیگر در دو تئاتر

به گزارش عرصه به نقل از مشاور رسانه‌ای فیلم «فصل باران‌های موسمی»، ازساعت ۱۶ روز سه شنبه ۲۶ بهمن ابتدا فیلم سینمایی فصل باران‌های موسمی به نمایش در می‌آید و بعد از پایان نمایش فیلم جلسه نقد و بررسی با حضور کار گردان، تهیه کننده و محسن آزرم برگزار می‌شود.

فیلم «فصل باران‌های موسمی» به کارگردانی مجید برزگر و تهیه‌کنندگی منوچهر شاهسواری از ابتدای دی ماه در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران شده است و با استقبال بسیار خوب مخاطبان همراه شده است.

این فیلم که در سال ١٣٨٨ ساخته شده است در دولت قبل فرصت نمایش پیدا نکرد و به مدت ٨ سال در انتظار اکران بود. فیلم «فصل باران‌های موسمی» در طی این مدت در بیش از ٣٠ جشنواره معتبر خارجی و داخلی همچون چهاردهمین جشن خانه سینما، پنجمین جشنواره فیلم «دیدار»، جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی، جشنواره جهانی مونترآل ۲۰۱۰، جشنواره جهانی روتردام ۲۰۱۰ به نمایش درآمد و جوایز بسیاری کسب کرد یا نامزد دریافت جایزه بود.

عوامل اصلی فیلم فصل باران‌های موسمی عبارتند از: کارگردان: مجید برزگر، تهیه‌کننده: منوچهر شاهسواری، فیلمنامه‌نویس: مجیدبرزگر، حامد رجبی، مدیر فیلمبرداری: امین جعفری، تدوین: جواد امامی، طراح صحنه و لباس: لیلا نقدی‌پری، طراح چهره‌پردازی: الهام صالحی، مدیر تولید: مهدی برزگر، صدابرداری و طراحی و ترکیب صدا: مهران ملکوتی، مشاور رسانه ای : علی زادمهر عکاس: احمد آقاسیانی، دستیار اول کارگردان: علی نظری. بازیگران: نوید لایقی، مرضیه خوشتراش، علی باقری، مهران خدایی، الناز حبیبی.این فیلم با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ساخته شده است.

******

چهارمین جلسه تخصصی انجمن طراحان فیلم سینمای ایران با هدف ارتقاء سطح کیفی طراحی صحنه و لباس روز یکشنبه اول اسفند ساعت ۱۷ در تالار سیف‌اله داد خانه سینما برگزار می‌شود.

در این نشست استاد خسرو خورشیدی همراه با نمایش بخش‌هایی از سریال «سربداران» به تحلیل طراحی صحنه و لباس و مشکلات طراحان در سینمای ایران و پرسش و پاسخ به علاقه مندان می پردازند.

حضور در این جلسه برای تمامی اعضای انجمن و صنوف سینمایی و دانشجویان رشته‌های طراحی و مرتبط، با ارائه کارت دانشجویی بلامانع است.

******

اجرای نمایش «نسبیت خاص» به کارگردانی سمانه زندی نژاد به دلیل استقبال تماشاگران تا جمعه ۲۹ بهمن ماه تمدید شد.

به گزارش روابط عمومی نمایش، مونولوگ «نسبیت خاص» به کارگردانی سمانه زندی نژاد که این روزها اجرای عمومی خود را در تماشاخانه انتظامی خانه هنرمندان سپری می کند به دلیل استقبال مخاطبان تا ۲۹ بهمن ماه تمدید شد.

در «نسبیت خاص» بهار کاتوزی به عنوان نویسنده و بازیگر حضور دارد. همچنین روح اله زندی فرد مجری طرح، علی شیرخدایی طراح ویدئو،تکنیک و نور و محمدصادق زرجویان طراح پوستر، بروشور، عکس و تیزر و میلاد حاجی زاده مدیر اجرای  این نمایش هستند.

این نمایش پیش از این در فستیوال مونولیو به عنوان اثر برگزیده معرفی شده بود. نسبیت خاص تا ۲۹ بهمن ماه ساعت ۱۷:۱۵ در تماشاخانه انتظامی اجرا می‌شود و علاقه مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.

******

همزمان با آغاز دوره جدید اکران مستند «خونه» (به کارگردانی خدایار قاقانی) ، در سینماهای گروه هنر و تجربه، پوستر تازه‌‎ این فیلم رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی فیلم مستند «خونه»، پوستر این فیلم مستند را «محسن محروقی» طراحی کرده و در آن به نشانه‌هایی چون پروانه‌ها که اشاره به حضور شخصیت‌های مختلف و سقف تالار اصلی عمارت مستوفی الممالک دارد، توجه شده است. همچنین با استفاده از تایپوگرافی نام شخصیت‌های مهمی که در این فیلم حاضر هستند، در نیمی از بال پروانه‌ مشاهده می‌شود.

اکران مستند «خونه» که به دلیل برگزاری جشنواره فیلم فجر متوقف شده بود، از فردا در سینماهای گروه هنر و تجربه در شهرستان‌ها(شیراز، بابل، مشهد، کرج و اصفهان) و تهران از سر گرفته می‌شود.

در خلاصه روایت مستند «خونه» آمده است؛ عمارت قدیمی میرزا حسن مستوفی الممالک(از سیاستمداران خوشنام دوره قاجار) بعد از عمر ۱۲۵ ساله‌اش در حوالی گلوبندک تهران، روایت‌های ناگفته‌ای را از وقایع رخ‌داده در خود دارد. «خونه» برای این روایت از خواب بیدار می‌شود و به خواب می‌رود.

آیدین آغداشلو – محمدرضا اصلانی – اشکان امینیان – سیدعبدالله انوار – زنده یاد فریدون حافظی –  نصرالله حدادی – ویگن داودی – زنده یاد محمدعلی سپانلو – همایون شهنواز – محمدرضا مدنی – زنده یاد شهین مستوفی الممالک – علی معلم – لیلا معیری – ناصر ملک مطیعی – سیدعلیرضا میرعلینقی – زنده یاد احسان نراقی – جهانگیر هدایت –  لوریک ترهوانسیان و امیرهمایون ابراهیمیان(پسر بچه) چهره‌هایی هستند که در این مستند حضور دارند.

******

نویسنده نمایش “حکومت الهی،جلد چهارم” روز جمعه ۲۹ بهمن به جای  یکی از بازیگران این نمایش روی صحنه می‌رود.

به گزارش روابط عمومی گروه، عامر مسافر آستانه یکی از بازیگران نمایش “حکومت الهی،جلد چهارم”  به دلیل جراحی لثه امکان بازی و دیالوگ گویی در روز جمعه ۲۹ بهمن را ندارد لذا سیاوش پاکراه-نویسنده نمایش- در این تاریخ به جای وی به روی صحنه خواهد رفت.لازم به ذکر است مسافر و پاکراه در سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر برای به ترتیب برای کارگردانی و نویسندگی نمایش”صور اسرافیل” تقدیر شدند.

“حکومت الهی،جلد چهارم”  به کارگردانی محمد جواد طاهری تا ۳ اسفند هر شب ساعت ۲۰ در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران به روی صحنه می رود و عامر مسافر آستانه، میلاد فرج زاده، شهاب مهربان و مریم نقیبی بازیگران این نمایش هستند.

این نمایش داستان سه پسر جوان است که باهم کافه ای را تاسیس می کنند، شب افتتاح کافه می خوابند و زمانی که بیدار می‌شوند همه چیز عجیب به نظر می رسد!

دیگر عوامل این نمایش که از ۱۳ بهمن روی صحنه رفته است عبارتند از نسترن پیکانو (دستیار کارگردان و برنامه ریز)،علی شعبانی (مدیر تولید)،معین رحیمی (مدیر صحنه)،علیرضا حبیبی کاسبی (طراح نور)،مهدی فاتحی (طراح پوستر و بروشور)،امیر حسین دوانی (مشاور طراحی)،محیا علی یاری (عکاس).

******

نمایش «مانوس» به کارگردانی نازنین سهامی‌زاده در سالن قشقایی تئاتر شهر افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی، این نمایش بر خلاف بیشتر نمایش‌ها که با حضور چهره‌ای سرشناس از اهالی فرهنگ و هنر افتتاح می شود؛ با صدای پناهجویی زندانی در کمپ مانوس افتتاح شد. بهروز قوچانی خبرنگاری است که چهار سال است در زندان مانوس گرفتار است. او که یکی از کارکترهای اصلی نمایش نازنین سهامی‌زاده است و مهم‌ترین رابط کارگردان برای تحقیقاتش بود؛ دیشب با پیام صوتی این نمایش را افتتاح کرد.

این پناهجو بعد از پیغام صوتی که برای افتتاحیه خواند بخشی از رمانش را که بر اساس خاطراتش در زندان مانوس نوشته، برای حاضران خواند.

«یک زندانی چون زندگی روزانه‌اش در چرخه‌ای از تکرار بیهوده گرفتار شده هیچ کاری ندارد، جز اینکه به کودکی‌هایش بازگردد؛ در گرد و غبار گذشته در جست وجویی و پیکاری همیشگی باشد. این تصورات که هر کدام به تنهایی این قدرت را داشت تا هر کسی را ویران کند. سفرهایی درونی بود به زوایای تاریک و پنهان ناخودآگاه چنگ می زد و کهنه‌ترین و تلخ‌ترین خون‌های روح را به مانند معجونی مرموز پیش چشم زندانی می‌چید. خوراکی‌هایی سنگین که حتی دیدنش هم انسان را سیر می‌کند چه برسد به اینکه آن را با اسید معده مخلوط کرد.

زندان بیش از هر چیز انسان را از تنهایی می‌ترساند و این شگفت‌انگیزترین تناقض در زندگی زندانی است که گمشده زمان‌هاست و گویا در پیوندی ابدی با هزاران هزار چهره و لبخند و گریه و اشک و رویاهای تلخ است.

او تکه گوشتی است با ذهنی که مدام در تاریک ترین و کم رنگ ترین و کهنه ترین تصویرها در رفت و آمد است گاهی تصویرهایی از عمیق ترین دالان های ذهنش به یکباره بالا می آید و این اوست که باید موضعش را در برابر آن تصویر غریب اما آشنا روشن کند و همین نقطه شروع یک پیکار است گاهی ماهها طول می کشد تا آرام شود.»

اولین اجرای این نمایش به بهروز قوچانی تقدیم شد.

احسان بیات فر، ابراهیم عزیزی، السا فیروزآذر، احسان کرمی، صبا گرگین پور، رضا محمدی، نسرین نکیسا، نرگس نیک سیرت (به ترتیب حروف الفبا) در این نمایش ایفای نقش می‌کنند. نمایش «مانوس» تازه‌ترین اثر نازنین سهامی‌زاده بهمن و اسفند ماه ۹۵ هر شب ساعت ۲۰ در سالن قشقایی تاترشهر روی صحنه می‌رود.



دیدگاهها بسته شده است.