حضورهای بی‌نتیجه ابتکار و چیت چیان/بر روی انتقاد شمشیر می‌کشند


خرمشهر- نماینده مردم خرمشهر در مجلس گفت: مسئولان مختلف ازجمله ابتکار و چیت چیان می‌آیند سری تکان می‌دهند، چشمی می‌گویند و قول رفع حتمی مشکل را می‌دهند اما اتفاق مثبتی رخ نمی‌دهد.

عبدالله سامری در گفتگو با خبرنگار مهر، به بحران اخیر خوزستان اشاره کرد و گفت: درباره بحران اخیر خوزستان نقطه نظارت خود را با مسئولان رده بالای کشور و پیش از همه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست مطرح کردم.

وی نتیجه سفرهای ابتکار را شعارهای بی عمل دانست و اظهار کرد: ابتکار هر وقت به خوزستان آمد هیچ خبری جز شعار برای مردم نداشت.

نماینده مردم خرمشهر به وعده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور اشاره کرد و گفت: در مورد تالاب شادگان که ابتکار شعارهایی را داده بود هیچ اتفاقی نیفتاد، تالاب هور العظیم هم که شرایط آن بر همگان عیان است، این مسئول در رابطه با محیط زیست خوزستان و ریزگردها هم کاری برای خوزستان انجام نداد.

سامری با یادآور شدن اینکه ریزگردهای خوزستان دو منشا خارجی و داخلی دارد، افزود: ریزگردهایی که سبب بحران اخیر بود منشا داخلی داشت و این ریزگردهای چسبنده در اثر خشک شدن زمین هایی که در گذشته اراضی کشاورزی بود و به خاطر بی آبی خشک شدند، ایجاد شدند.

وی بیان کرد: جای این سئوال باقی است چرا با کمترین اتفاق تمام زیرساخت های استان باید قطع شود و دولت تدبیر و امید در بحران اخیر چه کاری برای خوزستان انجام داد؟

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی، وزارت نیرو و سازمان محیط زیست را مقصران بحران اخیر برشمرد و سفر اخیر وزیر نیرو را نیز تشریفاتی و بی نتیجه دانست.

سامری عنوان کرد: چیت چیان آمد اما شاهد بودیم که هیچ اتفاقی نیفتاد و این دقیقا مانند زمان اربعین بود که تمام زیر ساخت ها و امکانات خرمشهر صرف شد و مسئولان و وزرای مختلف تنها آمدند و شعار هماهنگ کردن اوضاع را دادند اما خبری از بیان واقعیت ها نبود.

وی اظهار کرد: مسئولان مختلف از جمله ابتکار و چیت چیان می آیند سری تکان می دهند، چشمی می گویند و قول رفع حتمی مشکل را می دهند اما اتفاق مثبتی رخ نمی دهد.

مقابله با انتقاد

سامری در ادامه از مقابله با بیان مشکلات خوزستان خبر داد و بیان کرد: برخی به جای استفاده از انتقادات برای توسعه و بهره بردن برای خدمت به خوزستان رو در روی انتقاد شمشیر می کشند.

وی ادامه داد: نباید گفت در خوزستان اتفاقات ناملایمی می افتد. نباید بگوئیم خوزستان در رابطه با محیط زیست و بیکاری مشکل دارد و در حوزه وزارت نیرو آب کافی در استان وجود ندارد بلکه باید از خوزستان به عنوان استان بدون مشکل یاد کرد.

نماینده مردم خرمشهر با تاکید بر اینکه مردم قادر به بیان مشکلات خود نیستند و نمایندگان موظف هستند این مشکلات را منعکس کنند، افزود: دولت یازدهم اولین دولتی است که در آن در برابر کسانی که مشکلات مردم رو دنبال و پیگیری می کند، صف آرایی می کند.

وی اظهار کرد: با انتقاد، یا اعتبارات استان قطع می شود و یا مسئولان شهری را جابه جا می کنند و نباید حرفی زد تا دوره ها تمام شود و مشکلات، خود را نشان دهند.



دیدگاهها بسته شده است.