مرروی بر زندگی شهید سیدمحمدعلی ابراهیمی

به گزارش عرصه، سیدمحمدعلی ابراهیمی در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان برابر با اردیبهشت ۱۳۴۱ متولد شد. پس از طی دو سال دوران دبستان را در دبستان آل مظفر سرآسیاب فرسنگی آغاز کرد و این دوران را با موفقیت تمام به پایان رساند. دوران راهنمایی را در مدرسه ایران بانو (شهید نمازیان فعلی) آغاز کرد.

مسئول مخابرات ۱۹ ساله سپاه زاهدان

تحصیلات دبیرستانی خود را در حالی آغاز کرد که از نظر بلوغ فکری پیشرفت‌هایی داشت و مستعد پذیرش صفات حسنه و نیکویی بود . این روحیه را با قدرت و اراده آهنین مردمی که در خیابان‌ها و کوچه‌ها جهت برچیدن حکومت طاغوت زاهپیمایی داشتند تقویت کرد و جهت فراگیری مهارت‌های فنی وارد هنرستان علامه اقبال شد. سال دوم هنرستان را همراه با پیروزی انقلاب اسلامی به پایان رساند و همگام با رشد فرهنگی جوانان انقلاب در کلاس قرآن که توسط یکی از دبیران همان مدرسه دایر شده بود شرکت کرد و مورد تشویق و تحسین قرار گرفت.

خردادماه سال ۱۳۵۹ دیپلم گرفت و  وارد سپاه شد. پس از سه ماه دوره آموزشی و رزمی عضو دائم سپاه کرمان شد. در اوایل سال ۱۳۶۰ به عنوان مسئول مخابرات سپاه زاهدان به مدت ۶ ماه به منطقه سیستان و بلوچستان رفت و سپس به کرمان بازگشت.

انصراف از حضور در خارج از کشور

همزمان با عملیات «والفجرمقدماتی» در منطقه غرب،همانند سربازی فداکار در جبهه حاضر شد و علت حضور خود را در جبهه خدمت به اسلام و دفاع از حریم مسلمین و میهن اسلامی که مورد تجاوز وحشیانه صدامیان و ایادی امپریالیسم قرار گرفته بود می‌دانست و حتی قبل از حضور در جبهه از طرف واحد مخابرات سپاه به اتفاق تنی چند از دوستان به مدت ۶ ماه جهت ادامه تحصیل در رشته مخابرات به تهران فرستاده شدند. قرار بود که با پایان یافتن این دوره مقدماتی جهت تکمیل تحصیلات خود به خارج از کشور بروند.

اما سید محمدعلی از رفتن امتناع ورزید و به همان ۶ ماه مقدماتی اکتفا کرد. وقتی از و سوال شد چرا به خارج نرفتی؟ گفته‌ بود:« شاید عمر من کفاف نکند تا پس از اتمام آن دوره به کشورم خدمت کنم تا همین اندازه که می‌دانم وظیفه دارم خدمت کنم.» او با وجود فعالیت در حوزه مخابرات و بی‌سیم، حتی در درگیری‌های مسلحانه خطوط مختلف شرکت می‌کرد و بسیار مثمرثمر بود. به همین دلیل تا تصدی مسئول مخابرات لشکر ۴۱ ثارالله پیش رفت و با همین سمت لباس زیبای شهادت را بر تن کرد.

در عملیات‌های والفجر ۱و۳و۴ به عنوان بی‌سیمچی، در عملیات خیبر به عنوان مسئول بی‌سیم، در عملیات‌های والفجر ۸ و بدر به عنوان معاون مخابرات لشکر و در کربلاهای ۱و۴و۵ به عنوان مسئول مخابرات انجام وظیفه کرد. چندین بار قبل از شهادت، زخمی شده بود وهنوز بهبودی کامل نیافته به جبهه باز می‌گشت ودرست قبل از شهادتش در کربلای ۵  نیز از ناحیه پا زخمی شده بود و با همان وضعیت در عملیات شرکت کرد وشربت شهادت نوشید.

نتهای پیام



دیدگاهها بسته شده است.