برگزاری همایش مطالعات تطبیقی اسلام و مسیحیت در قم

حجت الاسلام والمسلمین محمد کاشانی دبیر این همایش عنوان کرد: این همایش با هدف مطالعه تطبیقی اسلام ومسحیت در حوزه هایی نظیر اخلاق و معنویت و سبک زندکی و بررسی ابعاد دیگر ادیان جدای از مباحث تاریخی برگزار شد.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد، ادامه داد: ۴۰مقاله از سوی اساتید و اعضای هیئت علمی، ۴۰مقاله از سوی دانشجویان دکتری، ۵۰مقاله از دانشجویان ارشد و ۷۰ مقاله از طلاب و روحانیون دریافت و مورد داوری قرار گرفت.

کاشانی گفت: دبیرخانه اولین همایش مطالعات تطبیقی اسلام و مسیحیت همچنین مقالاتی از کشورهای تاجیکستان، افغانستان، پاکستان، هند، عراق، مالزی و نیز ایرانیان خارج از کشور دریافت کرد.

دبیر اولین همایش مطالعات تطبیقی اسلام ومسحیت، به برگزاری همزمان جشنواره محصولات فرهنگی-پژوهشی اسلام و مسیحیت اشاره کرد و گفت: این جشنواره به همراه نمایشگاه تخصصی عرضه محصولات حوزه اسلام و مسیحیت، با ۱۰۵۱ اثر در زمینه های فیلم، پوستر، کتاب، پایان‌نامه، شعر، فیلم نامه، نرم افزار، سایت، وبلاگ و برنامه‌های کارشناسی از عصر امروز در جمکران آغاز بکار کرده است.

همچنین حجت الاسلام ولمسلمین روستاآزاد، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، با بیان اینکه قطعا شناخت ادیان مختلف، تبلیغ را کاراتر خواهد کرد، عنوان کرد: لازمه اصلی تبلیغ، ترویج، آموزش و پژوهش در اسلام توجه به ادیان پیرامونی خصوصا مسیحیت است. این همایش سهم بزرگی در مطالعه و بیان وجوه برتری اسلام خواهد داشت.

روستا آزاد با اشاره به افزایش فعالیت کلیساهای خانگی، اضافه کرد: رویکرد اصلی این فرقه ها تهی کردن اندیشه جوانان از معنویت است، این همایش گامی در جهت کمک پژوهشگران به مبلغین در این عرصه است.

 چکیده تعدادی از مقالات برتر توسط پژوهشگران به حاضران ارائه شد و در پایان از مقالات برتر تقدیر شد.



دیدگاهها بسته شده است.