شگفتی رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی از هنر ایرانی

به‌ گزارش عرصه، به نقل از ستاد خبری بیست‌و هفتمین نماشگاه ملی صنایع‌دستی، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه عیدانه صنایع‌دستی گفت: با توجه به تقاضای بالای شهر ۱۰ میلیون‌نفری تهران و استقبال از نمایشگاه پیشین صنایع‌دستی در خردادماه، مقرر شد تا نمایشگاه دیگری با حضور صنعتگران و هنرمندان برگزار کنیم.

بهمن نامورمطلق با اشاره به ضرورت حمایت از صنایع داخلی بیان کرد: سال گذشته مشابه این نمایشگاه در محل سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برگزار شد، اما این‌بار، با توجه به ضرورت حمایت مردم و نهادهای مختلف از صنایع‌دستی داخلی، تلاش کردیم نمایشگاهی با حضور ۳۱ استان کشور در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار کنیم.

او با اشاره به نزدیکی عید نوروز بیان کرد: این نمایشگاه فرصت مناسبی است که علاوه‌بر حمایت نهادها و مردم از صنایع‌دستی، عید ایرانی را با خرید از این نمایشگاه با محصولات ایرانی جشن بگیریم.

صنایع‌دستی ایران برای مردم دنیا شناخته‌شده است

رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی در منطقه آسیا و اقیانوسیه نیز در بازدید از نمایشگاه ملی صنایع دستی ضمن اشاره به کیفیت بالای محصولات صنایع‌دستی ایران، اظهار کرد: بازدید از این نمایشگاه به‌دلیل فراوانی، تنوع و کیفیت بالای محصولات، مرا شگفت‌زده کرده و بسیار تحت‌ تأثیر قرار داده است.

«غدا هیجاوی» با اشاره به اینکه پیش از این هم از نمایشگاه ملی صنایع‌دستی ایران بازدید کرده بوده افزود: در این سال‌ها صنایع‌دستی ایران پیشرفت چشمگیری داشته است و امسال بسیار خوشحالم که از نمایشگاهی بازدید می‌کنم که با آثار ۷۰۰ هنرمند برگزار شده است.

او ادامه داد: ایران به‌عنوان یک کشور زیبا کاملاً شناخته‌ شده و مردم دنیا درباره صنایع‌دستی، تاریخ، فرهنگ و هنر ایران مطالب بسیاری می‌دانند.

تنوع کالاها و قیمت مناسب، ویژگی‌ بیست‌ و هفتمین نمایشگاه

مدیرکل دفتر صادرات معاونت صنایع‌دستی نیز از تنوع کالاهای عرضه‌شده و قیمت مناسب به‌عنوان ویژگی‌های ‌بیست‌وهفتمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی یاد کرد و خواستار حمایت نهادهای دولتی و بخش خصوصی از صنایع‌دستی شد.

پویا محمودیان ضمن اشاره به ضرورت حمایت از صنایع‌دستی، از دعوت شدن نهادهای مختلف به این نمایشگاه خبر داد و گفت: در این نمایشگاه از تمامی ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی، نهادهای وابسته، اتاق‌های بازرگانی و بانک‌ها دعوت به‌عمل آورده‌ایم. این سازمان‌ها می‌توانند خرید هدایای شب عید خود را از این نمایشگاه انجام دهند و بانک‌ها هم می‌توانند برای تهیه هدایای مشتریان ویژه‌ خود از محصولات این نمایشگاه خرید کنند.

دبیر برگزاری نمایشگاه ملی صنایع‌دستی با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر حمایت سازمان‌های دولتی از صنایع‌دستی و خرید این تولیدات افزود: برگزاری این نمایشگاه و تنوع بالای کالاهای عرضه‌شده و قیمت‌های مناسب این محصولات امکان و فرصت مناسبی برای عرضه این محصولات فراهم می‌کند و مسئولان با مراجعه به این نمایشگاه می‌توانند از این امکان برای اجرای این مصوبه و خرید کالاهای مناسب و در عین‌حال حمایت از صنایع‌دستی اقدام کنند.

او ادامه داد: برگزارکنندکان این نمایشگاه تا حد توان خود از همه‌ ابزارهای رسانه‌ای، تبلیغاتی، شبکه‌های اجتماعی برای دعوت عموم مردم به نمایشگاه استفاده کرده‌اند و انتظار می‌رود استقبال خوبی از نمایشگاه صورت بگیرد.

محمودیان با اشاره به نظارت‌های مناسب بر غرفه‌های مستقر در نمایشگاه افزود: برای حفظ کیفیت‌ محصولات ارائه‌شده، نظارت‌های مناسبی بر غرفه‌ها صورت گرفته است.

نمایشگاه ملی صنایع‌دستی «عیدانه» از ۲۸ بهمن تا ۱ اسفند ماه، از ساعت ۱۰ تا ۱۶، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود.



دیدگاهها بسته شده است.