صدا و سیما درباره ثبت معاملات خودرو، مواضع خلاف قانون می‌گیرد


نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نسبت به رویه شکل گرفته در صدا و سیما و مواضع خلاف قانون درباره ثبت معاملات خودرو انتقاد کرد.

به گزارش عرصه،، در پایان جلسه علنی امروز مجلس، فرهاد تجری، نماینده مردم گیلان غرب در مجلس، با ارائه تذکر آئین نامه‌ای به استناد بند۱۱ ماده ۲۴ آئین نامه داخلی مجلس گفت: دو هفته پیش کمیسیون اصل ۹۰، در راستای شکایت کانون سردفتران در رابطه با ضرورت ثبت معاملات خودروها دراین دفاتر، به این نظر رسید که صدور پلاک و نصب و فک آن بر عهده نیروی انتظامی است، اما ثبت حقوقی معاملات باید بر عهده دفاتر اسناد رسمی باشد.

وی افزود: از آن تاریخ تاکنون، صدا و سیما که باید دانشگاه عمومی باشد با آوردن مسئولان نیروی انتظامی در برنامه‌های مختلف، مواضع خلاف قانون اتخاذ می‌کند و این تصمیم مجلس را زیر سوال می‌برد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی  مجلس تصریح کرد: نقل و انتقال خودرو ممکن است به موجب هبه، دین یا سایر اعمال حقوقی باشد و باید در دفاتر اسناد رسمی انجام شود؛ آیا پلیس + ۱۰ می‌تواند معاملات حقوقی به این سنگینی را انجام دهد؟

تجری در پایان خواستار صیانت هیئت رئیسه مجلس از اقتدار مجلس شورای اسلامی و تصمیمات آن شد.

پس از تذکر این نماینده، علی مطهری، نائب رئیس دوم مجلس اظهار داشت: این موضوع از دو، سه سال قبل مورد اختلاف نیروی انتظامی و دفاتر اسناد رسمی است و در این رابطه، قانون باید ملاک باشد.

وی افزود: حتی اگر نیاز به استفسار هم هست باید از استفساریه به مجلس بدهند و صدا و سیما هم باید منطبق بر قانون عمل کند.



دیدگاهها بسته شده است.