رونمایی از تمبر و مجسمه پروفسور ساروخانی

به گزارش عرصه، مهدی محمدی امروز (پنج شنبه) در همایش ملی توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر همزمان با تجلیل از پرفسور باقر ساروخانی که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، با اشاره به اینکه اقتصاد زیر بنای زندگی بشر است، اظهار کرد: اقتصادی پویا و مانا است که رگه‌های فرهنگ در آن متبلور شده باشد.

وی افزود: فرهنگ و هنر بدون اقتصاد بی‌معنا است و بی‌اعتنایی به اقتصاد فرهنگ و هنر بی‌اعتنایی به ذات بشریت بوده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اساتید و پیشکوستان برتر کشور اشاره کرد و گفت: پروفسور باقر ساروخانی از افتخارات علوم ارتباطات و جامعه‌شناسی برای کشور محسوب می‌شوند.

همچنین، سید غلامرضا کاظمی دینان، رییس انجمن روابط عمومی ایران گفت: تمام انسان‌ها باید توانایی روابط عمومی داشته باشند.

وی با بیان اینکه شناخت ارتباطات انسانی زندگی اجتماعی شکل نمی‌گیرد مگر اینکه مدیون ارتباطات باشد، اضافه کرد: آگاهی بخشی یعنی بالا بردن فرهنگ و اخلاق جامعه که این امر توسط روابط عمومی‌ها تبلور می‌یابد.

رییس انجمن روابط عمومی ایران با اشاره به اینکه توسعه پایدار در هیچ کشوری انجام نمی‌شود مگر اینکه روابط عمومی قوی داشته باشیم، تصریح کرد: افرادی که در روابط عمومی فعالیت می‌کنند، شغل خود را مقدس بشمارند و سطح فعالیت خود را به تعاملات بین‌المللی برسانند.

کاظمی دینان با بیان اینکه روابط عمومی‌ها باید به‌روز باشند زیرا آنها نقش آینده‌نگری، بحران‌ستیزی، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی دارند، گفت: بدون شک سازمانی که روابط عمومی قوی، کاردان و متخصصی ندارد با مشکل مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به پروفسور باقر ساروخانی، افزود: ایشان نمونه بارز ارتباطات هستند و اگر قرار است یک الگو در رابطه با فردی که ارتباطات انسانی را درک کرده داشته باشیم، ایشان هستند.

به گزارش عرصه، در حاشیه این برنامه از تمبر اختصاصی پرفسور باقر ساروخانی و مجسمه وی رونمایی شد.



دیدگاهها بسته شده است.