بسته اخبار اجتماعی عرصه در روز شنبه

به گزارش عرصه، تحریریه اخبار اجتماعی عرصه امروز (شنبه) با انتشار بیش از ۵۰ خبر و با توجه به حوادث اخیر درباره درگیری استان‌های کشور با حوادث طبیعی و گرد وغبار، روز پرخبری را پشت سر گذاشت. در این میان برخی اخبار از جمله درخواست مالی مدیریت بحران از دولت برای سیل، مثلث عشقی، پشت پرده جنایت در بزرگراه آزادگان، 14 استان درگیر برف و باران و مسدود شدن  محورهای هراز و چالوس و… جزو اخبار پربازدید قرار گرفتند. در ادامه، برخی از مهم‌ترین اخبار شش حوزه اجتماعی عرصه آمده است که با یک کلیک قابل دسترسی هستند:

ساز ناکوک بیمه‌ها برای سلامت روان

باز هم پای بیمه‌ها در میان است؛  هنوز خدمات روانپزشکی به صورت کامل تحت پوشش بیمه‌ها نیستند و بخش خصوصی این خدمات نیز نادیده گرفته‌ شده است. به گفته کارشناسان امر، خلاء حضور بیمه‌ها در پوشش خدمات روانپزشکی باعث مراجعه کمتر مردم به مراکز درمانی و در نتیجه مخفی ماندن بیماری می‌شود و نتایج ناخوشایندی را برای مردم در پی خواهد داشت. دکتر احمد جلیلی، رییس انجمن روانپزشکان ایران در گفت‌وگو با عرصه، نسبت به این رفتار بیمه‌ها در قبال حوزه سلامت روان انتقاد کرده و  نتیجه آن را آسیب دیدن سلامت مردم می‌داند.

پاسخ هلال احمر به منتقدان امداد و نجات در حوادث اخیر؛ انصاف داشته باشید

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر به اظهاراتی مبنی بر حضور دست چندمی هلال احمر در حوادث طبیعی اخیر چند استان کشور و همچنین مباحث پولی و بودجه‌ای این سازمان مردم نهاد، واکنش نشان داد.

راه اندازی « مراکز ترک اعتیاد الکل» به کجا رسید؟

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی درباره نحوه ورود سازمان بهزیستی به موضوع مراکز ترک الکل توضیح داد و گفت: وزارت بهداشت مسئولیت راه‌اندازی مراکز خاصی در این زمینه را برعهده دارد.  سه سال قبل بهزیستی به صورت آزمایشی اقدام به راه‌اندازی مرکزی برای ترک الکل کرد که مجوزی نیز در این خصوص به یکی از مراکز تهران داده شد، اما وزارت بهداشت فعالیت در این زمینه را به عهده گرفت و قرار شد مراکز ترک الکل با مجوز وزارت بهداشت راه‌اندازی شود. 

ازدواج و خانواده درصدر موضوعات مورد بررسی در ستاد ساماندهی جوانان

مدیرکل ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به موضوعات ستادهای استانی و شهرستانی گفت: ازدواج و خانواده و اوقات فراغت در صدر موضوعات مورد بررسی این ستادها قرار داشته، به صورتی که۲۲.۴ درصد درباره ازدواج و خانواده و ۱۸.۵ درصد مربوط به اوقات فراغت بوده است.

درخواست مالی مدیریت بحران از دولت برای سیل

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از درخواست این سازمان از دولت برای تخصیص اعتبار فوری برای چهار استان سیل‌زده خبر داد.

تعطیلی نوبت عصر مدارس در برخی نقاط تهران

سازمان آموزش و پرورش اعلام کرد که پیش‌دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی آموزش و پرورش پردیس، رودهن، دماوند، فیروزکوه و جواد آباد در پی برودت هوا در نوبت عصر امروز تعطیل هستند.

هشدار نسبت به تردد در محدوده جنوبی هورالعظیم

معاون امور تالاب‌ها در دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تشریح وضعیت تالاب‌های هور العظیم و شادگان، نسبت به تردد در محدوده جنوبی هورالعظیم هشدار داد و گفت: تمام جهت دهی‌های توسعه استان خوزستان باید در شورای هماهنگی کارون و کرخه مشخص شود.

افزایش آلاینده‌ها از فردا/ آغاز روند افزایش دما

مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به آغاز روند افزایش دما در کشور، از افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی خبر داد.

نرخ تورم مبنای افزایش نرخ کرایه‌های سال آینده

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از لزوم واقعی شدن نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی خبر داد.

انتقاد فرماندار ویژه شهرستان ری از بی‌تفاوتی شورا نسبت به مشکلات ری

فرماندار ویژه شهرستان ری ضمن انتقاد از عدم احساس مسئولیت شورای شهر تهران نسبت به حل مسائل اجتماعی و شهریِ ری افزود: بی‌توجهی این نهاد به مشکلات شهرستان ری یکی از موانع توسعه این شهرستان است.

به گزارش عرصه، اخباری که در ادامه آمده است، پنج خبر اول پربازدید امروز اجتماعی عرصه تا لحظه مخابره این خبر هستند که با کلیک روی آنها می‌توانید از جزییات را مشاهده کنید:

درخواست مالی مدیریت بحران از دولت برای سیل

مثلث عشقی، پشت پرده جنایت در بزرگراه آزادگان

۱۴ استان درگیر برف و باران/ محورهای هراز و چالوس مسدود

نکاتی مهم در مورد حساسیت به پنی‌سیلین

ثبت‌نام ۱۵۰ هزار کارگرساختمانی در سامانه رفاهی



دیدگاهها بسته شده است.