برندگان جوایز کلیسای جهانی جشنواره برلین معرفی شدند

به گزارش عرصه به نقل از سایت رسمی جشنواره فیلم برلین، هیئت داوران مستقل و شش نفره جایزه کلیسای جهانی که با حضور در جشنواره‌های معتبر جهان اقدام به انتخاب بهترین فیلم‌های معنوی می‌کند، جایزه کلیسای جهانی جشنواره برلین ۲۰۱۷ را در بخش رقابتی به صوت «درباره بدن و روح» ساخته «الدیکو انیدی» از مجارستان اعطا کرد و از فیلم «یک زن فوق‌العاده» به کارگردانی «سباستین للیو» محصول سینمای شیلی به صورت ویژه تقدیر کرد.

در بخش پانورامای جشنواره برلین جایزه کلیسای جهانی (بهترین فیلم معنوی) به «بررسی بهشت» ساخته «مرزاک آلوشه» محصول مشترک فرانسه و الجزایر رسید و «مامان سرهنگ» به کارگردانی «دیدو حمادی»، محصول مشترک جمهوری دموکراتیک کنگو و فرانسه نیز این جایزه را در بخش فوروم برلیناله ۲۰۱۷ کسب کرد.

سینمای ایران در سال ۲۰۱۱ با فیلم «جدایی نادر از سیمین» جایزه کلیسای جهانی را در جشنواره برلین از آن خود کرده است و سابقه کسب این جایزه را در جشنواره کن، لوکارنو، مونترال و کارلوی‌واری را دارد.

جایزه مستقل «کلیسای جهانی» از سال ۱۹۴۷ در جشنواره فیلم کن راه‌اندازی شد و به تدریج به سایر جشنواره‌های معتبر جهانی نیز راه یافت.

شصت‌وهفتمین جشنواره فیلم برلین که امشب (شنبه) با اعلام برندگان در مراسم اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد، از تاریخ ۹ فوریه ۲۰۱۷ (۲۱ بهمن) در آلمان آغاز به کرد. امسال «پل ورهوفن» ریاست هیئت داوران بخش رقابتی را بر عهده داشته داشت.



دیدگاهها بسته شده است.