سرخط خبرهای اجتماعی در اولین روز از آخرین ماه سال

به گزارش عرصه، گروه اجتماعی عرصه در اولین روز اسفند بیش از ۵۰ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که برخی از مهمترین آنها در ادامه آمده است.

رد طرح متروی فاطمی – تجریش نخستین خبر گروه اجتماعی عرصه در روز یکشنبه است که اقبال شاکری، رئیس کمیته عمران شورای شهر در گفت‌وگو با عرصه آن را اعلام کرد، او همچنین در این گفت‌وگو از انجام مطالعات راه اندازی سه خط قطار سبک شهری (LRT) در تهران خبرداد.

 چهارسالگی طرح تحول سلامت، سوژه گزارشی شده که گروه سلامت عرصه به آن پرداخته است. در بخشی از این گزارش که به منظور تشریح اقدامات درمانی کشور و اعلام برنامه‌های نظام سلامت در سال آتی منتشر شده، آمده است:‌ « هنگامی که طرح تحول نظام سلامت آغاز شد، ابتدا “درمان” را به عنوان مشکل اورژانسی نظام سلامت مد نظر قرار داد و از بیش از سه سال گذشته تا کنون، هنوز هم در این حوزه در حال تکاپوست و همچنان برای تکمیل اقداماتش پیش می‌رود… »

در حال حاضر حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و تمامی آنها دچار ناتوانی بوده و نیازمند دریافت خدمات توانبخشی هستند، اما طبق تعاریف جهانی معلولیت ممکن است فردی که چشم خیلی ضعیفی هم دارد در دسته معلولان قرار گیرد اما در ایران به علت آنکه این افراد دچار مشکلات خاصی نیستند، تحت حمایت سازمان‌های رفاهی همچون بهزیستی قرار نمی‌گیرند، همین موضوع بهانه‌ای شده تا گروه خانواده عرصه در گفت‌وگویی با حسین نحوی نژاد، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور بر ضرورت تقویت نظام شناسایی معلولیت‌ها در وزارت بهداشت تاکید کند.

اما شاید مهم‌ترین رویداد خبری امروز، نشست خبری معصومه ابتکار، رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور باشد، نشست خبری ابتکار گرچه به بهانه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست برگزار شده بود اما گرد و غبار خوزستان یکی از محوری‌ترین سوالات مطرح شده در این نشست طولانی مدت با خبرنگاران بود. معاون رییس جمهوری در این نشست البته خبرهای دیگری هم برای خبرنگاران داشت و از تصویب تعطیلات زمستانی مدارس در دولت خبر داد.

سردار احمدرضا رادان، از فرماندهان صاحب نام نیروی انتظامی نیز امروز پس از گذشت قریب به سه سال از خداحافظی‌اش با سمت جانشینی فرمانده ناجا، در مقام رییس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی نشستی خبری برگزار کرد و در آن به تشریح اهداف و چشم‌اندازهای همایش معماری آینده ناجا پرداخت. در این نشست که با حضور تعداد قابل توجهی از خبرنگاران برگزار شد او تاکید کرد که ناجای آینده باید تهدیدها را شناخته، پیچیدگی ها را شناسایی و خود را برای انجام ماموریت در وضعیت جدید آماده کند.

افزایش نرخ بلیت مترو  واتوبوس این‌روزها خبرساز شده  و آنطور که اقبال شاکری، رییس کمیته عمران شورای شهر تهران به عرصه خبر داده است، کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با افزایش ۱۵ درصدی نرخ اتوبوس و ۲۰ درصدی مترو در سال آینده موافقت کرده است.

مهدی فیض، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز نشستی خبری برگزار کرد با تشریح جزییات شیوه نامه جدید هدایت تحصیلی از آغاز به‌کار دو شورای مشورتی مجمع پیشکسوتان تعلیم و تربیت و شورای امور تربیتی از هفته امور تربیتی خبر داد. او در عین حال تاکید کرد که ثبت نام سفارشی دانش آموزان در مدارس ممنوع است.

اسماعیل نجار، رییس سازمان مدیریت بحران کشور که روز قبل در گفت‌وگویی با گروه حوادث عرصه از درخواست اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی از سوی دولت برای تامین نیازها و امکانات اولیه در چهار استان سیل زده کرمان، فارس، بوشهر و هرمزگان خبر داده بود. امروز نیز در دومین روز سفرش به استان فارس بر ضرورت تحقق این موضوع تاکید کرده و از  وزیر نیرو درخواست کرد که موضوع تامین تنخواه برای استان‌های درگیر بحران در هیئت دولت مطرح و نهایی شود.

در میان اخبار منتشر شده در گروه اجتماعی عرصه نیز برخی خبرها بیش از سایرین در جذب اقبال مخاطبان موفق بوده است که پربازدیدترین‌ آنها در ادامه آمده:

رد طرح متروی فاطمی – تجریش

تصویب تعطیلات زمستانی مدارس در دولت

لزوم تزریق تنخواه به ۴ استان درگیر بحران

فهرست “مدارس ممتاز” برنامه تعالی مدیریت اعلام شد

ارتباط “سایز شکم” با بیماری “کبد چرب”



دیدگاهها بسته شده است.