پنج ماموریت اصلی مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی


رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی، از برگزاری همایش ملی معماری در روز ۴ اسفند ۹۵ در مجتمع الغدیر خبر داد.

به گزارش عرصه،، سردار احمدرضا رادان در نشست خبری همایش ملی معماری ناجای آینده ، گفت: مرکز مطالعات راهبردی ناجا به عنوان جوان ترین مرکز در نیروهای مسلح به دستور رهبری برای فردا و پس از فردای ناجا کار کند، تشکیل شد و پیش از این مرکز مطالعات سپاه و ارتش راه اندازی شده و نسبت به سایر نیروها عقب بودیم که در نهایت با حمایت فرمانده ناجا امروز گرچه از جهت فاصله زمانی جوان هستیم اما وضعیت محصولات و پژوهش های ما به گونه ای است که در شمار مرکز های مطرح در نیروهای مسلح است.

وی افزود: پنج ماموریت اصلی این مرکز دارد که از جمله آن معماری ناجای آینده است علاوه بر وظایفی که بعد از ماموریت تعریف شده بر این اساس باید مکتب و اندیشه های امنیتی و انتظامی ایران و معماری ناجای آینده را ویژه می دیدیم در معماری ناجای آینده اولین یگان هستیم که چهارشنبه این هفته برگزار می شود.

سردار رادان ادامه داد: کلمه معماری و ناجا در این همایش مطرح است، تصمیم داشتیم تا مرکز مطالعات و راهبردی ناجا تعریفی از معماری در کل نیروهای مسلح داشته باشد که در نهایت معماری تصویر و ترسیم وضع مطلوب تعریف شد.

وی گفت: با رشد سریع دانش در شاخه های مختلف، تغییر در ساختار قدررت و تهدید و پیچیدگی محیط های سازمانی و ملی هیچ سازمانی از جمله پلیس نمی تواند با سازمان فعلی خود در آینده انجام خدمت کند.

رئیس مرکز مطالعات و راهبردی ناجا اضافه کرد: نیازهای مطلوب مردم در تمام حوزه ها از جمله پلیس تغییر می کند براین اساس از کارهای پلیس معماری آینده است تا بتواند به خواسته ها و نیازها جواب داده، به روز شده و ماموریت ها را تبیین و آموزش ها را تعریف کرده تا در محیط پیچده خوب انجام وظیفه کند.

به گفته سردار رادان، ناجای آینده باید تهدیدها را شناخته، پیچیدگی ها را شناسایی و مطلوب مردم را شناسایی و خود را برای انجام ماموریت در وضعیت جدید آماده کند.

وی با بیان اینکه هفت محور برای این همایش تعریف شده است، ادامه داد: مفهوم شناسی نظری معماری سازمانی، الگوهای پژوهشی و مفهوم شناسی علمی معماری ناجای آینده، خواستگاه معرفت شناختی معماری ناجا ، ارزش های دینی و مبانی معماری ناجا در گفتمان اسلامی به عنوان وجه تمایز پلیس ایران با سایر پلیس ها، معماری ناجای آینده در تراز تمدن اسلامی، ظرورت ها و الزامات، فناوری اطلاعات و معماری ناجا و مطالعات تطبیقی در حوزه معماری سازمانی از جمله این محورها است.

سردار رادان افزود: ۲۸ مرکز مطالعاتی و دفاتر و دانشگاه مشارکت کننده در این همایش هستند وبیش از ۱۹۰ مقاله و چیکده به دست ما رسیده است.

وی گفت: معماری در ناجا موضوعی جدید است و اقبال از این همایش نشان می دهد مشارکت اندیشمندان را فراهم کرده و مبنای این همایش این است تا گفتمان سازی در سطح اندیشمندان و خبرگان و نیروهای مسلح راه اندازی کنیم تا معماری ناجا را مطلوب انجام دهیم.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی، ادامه داد: برای امنیت بهترین تعریف شده تا احساس نا ایمنی نداشته باشد و در بازده زمانی مطلوب مردم این خواهد بود، معماری باید تهدیدها و پیچیدگی ها را در نظر رفته تا راحتی احساس خیال برای مردم فراهم باشد اگر مردم می خواهند احساس راحتی داشته باشند ۱۰ سال دیگر یا ۳۰ سال دیگر می خواهند احساس ایمنی داشته باشند قرار ندرایم با دست کاری در تعریف کار انجام دهیم قصد داریم با روبه رو شدن با حقایق تهدید، دانش و پیچیدگی ها معماری را انجام دهیم.

سردار رادان افزود: بستگی به داده های در افق آینده باید تهدید تعریف شود براین اساس در ناجای آینده تمام روندها را باید در نظر بگیریم که یکی از آن ها میتواند، انضباط، مواد مخدر، فتا و غیره باشد و ناجای آینده بر اساس این روند شکل گیرد.



دیدگاهها بسته شده است.