«کارل وینسون» به دریای چین جنوبی بازگشت


آمریکا یک فروند ناوهواپیمابر را به همراه شماری از رزم ناوهای خود به دریای چین جنوبی اعزام کرد تا در منطقه مورد مناقشه با دولت پکن به گشت زنی بپردازد.

به گزارش عرصه به نقل از بی بی سی، ناو هواپیمابر «یو اس اس کارل وینسون» آمریکا به همراه ناوگانی از کشتی های جنگی، عملیات گشت زنی در آبراه استراتژیک دریای چین جنوبی را آغاز کرد.

این در حالی است که کمتر از یک هفته پیش، پکن به واشنگتن از بابت به چالش کشیدن حاکمیت چین بر منطقه مورد مناقشه، هشدار داده بود.

از آخرین باری که کارل وینسون رنگ آب های چین جنوبی را به خود دید، دو سال می گذرد. این ناو هواپیمابر در عمر ۳۵ ساله خود، ۱۶ سفر به منطقه مورد مناقشه داشته است و آخرین بار هم برای شرکت در رزمایش مشترک با نیروی دریایی مالزی به چین جنوبی آمد.

گفتنی است که بلافاصله پس از ورود «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری جدید آمریکا به کاخ سفید، اعضای دولت وی از جمله «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا، شعار ممانعت از تسلط پکن بر دریای چین جنوبی را سر دادند.

در همین راستا، در روز چهارشنبه، «جنگ شوانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین، به دولت جدید واشنگتن هشدار داد که مبادا به اقدامی که در راستای به چالش کشیدن امنیت و حاکمیت دولت پکن باشد، مبادرت ورزد.



دیدگاهها بسته شده است.