کنگره شهید «محمد منتظرقائم» برگزار می‌شود

به گزارش عرصه، سردار «اکبر فتوحی» امروز در نشست خبری که به مناسبت برگزاری اختتامیه کنگره شهید «محمد منتظرقائم» در منزل این شهید برگزار شد،اظهار کرد: مراسم اختتامیه کنگره شهید منتظرقائم همزمان با روز تولد این شهید در روز سوم اسفندماه با حضور مسئولان لشکری و کشوری برگزار خواهد شد.این مراسم صبح سه‌شنبه در سالن تربیت معلم شهید پاکنژاد یزد برگزار خواهد شد و حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران و سردار شریف مدیرکل روابط عمومی سپاه از سخنرانان ویژه این مراسم خواهند بود.

فتوحی در ادامه با اشاره به این که شهید منتظرقائم اولین فرمانده سپاه یزد که در حادثه صحرای طبس به شهادت رسید به عنوان شهید شاخص کشور معرفی شده است، به بیان ویژگی‌های این شهید گرامی پرداخت و در این باره ساده‌زیستی را رمز موفقیت محمد منتظرقائم در کارهایش دانست.

وی گفت: با توجه به این که بنده یکی از نیروهای عادی تحت امر ایشان بودم، هرگاه نام و تصویر این شهید را می‌بینم ناخودآگاه این جمله «کجایید ای سبک‌بالان عاشق» به ذهنم تداعی می‌کند و  شهید منتظرقائم به واقع عاشق و سبک بال و همیشه به لحاظ اعتقادی مشتاق به یاری دین خدا بود.

فتوحی در ادامه مدیریت و فرماندهی شهید منتظرقائم را بر گرفته از روش انبیاء و اوصیاء الهی دانست و گفت: این شهید بزرگوار مرد عمل بود و همیشه در کارها، خودش پیشرو و جلودار بود به نحوی که در ماموریت‌های سیستان و بلوچستان، کردستان و کرمانشاه در همان اوائل انقلاب همواره زودتر از دیگران پای در میدان می‌گذاشت.

وی فرهنگ این شهید که به عنوان شهید مبارزه با نفوذ نیز خوانده می‌شود را فرهنگ اخلاص، خودسازی، مبارزه با فساد، دستگیری از محرومان و مقابله با مستکبران خواند.

فرمانده سپاه الغدیر یزد خاطرنشان کرد: شهید منتظرقائم نه تنها در کارهای فرهنگی و نظامی، بلکه در حوزه سیاسی نیز فردی توانا و با بصیرت بود و خیلی خوب توطئه‌ها و حربه‌های دشمن را می‌شناخت.

وی به حادثه شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس اشاره و اظهار کرد: آمریکایی‌ها به بهانه آزادی گروگان‌ها ولی در واقع برای براندازی نظام جمهوری اسلامی به صحرای طبس لشکرکشی کردند ولی شن‌های کویر سربازان انقلاب شدند و آنها را نابود کرده و و فراری دادند.

وی ادامه داد: با توجه به این که شهید منتظرقائم به خدعه دشمن آشنا بود بلافاصله به منطقه عزیمت کرد و توانست اطلاعات و اسناد دشمن را به موقع از داخل هواپیماهای آمریکایی خارج کند ولی در همین حین و در حالی که دیگر دشمن خطری برای ما نداشت به دستور بنی‌صدر خائن و تنها با هدف نابودی اسناد خیانت آنها منطقه از سوی هواپیماها بمب‌باران شد.

فتوحی در پایان نیز با بیان این که اگر تیپ الغدیر و رزمندگان یزدی در دوران جنگ تحمیلی و امروز در جنگ نرم افتخارآفرین هستند، نتیجه کادرسازی خوب شهید منتظرقائم بوده است، ابراز امیدواری کرد که این شهید به عنوان یک الگوی انقلابی بیش از پیش به نسل امروز معرفی شود.

«صدیقه بیگم مدرس ثانوی» همسر این شهید شاخص کشور و استان نیز به برخی ویژگی‌های شهید منتظرقائم پرداخت و از آن جمله به تزکیه نفس و ولایت‌مداری و مبارز بودن وی اشاره کرد.

وی با بیان خاطراتی در مورد مبارزات انقلابی شهید و دستگیری و شکنجه‌های ساواک، افزود: در مدت سه سال و اندی زندگی با شهید منتظرقائم هیچگاه ندیدم که از غذا یا لباس آنچنانی استفاده کند و حتی موقعی که به کت و شلوار مندرس شده وی به عنوان فرمانده سپاه اشاره می‌کردم تاکید داشتند که تمیزی و منظم بودن لباس برایشان کفایت می‌کند.

همسر شهید منتظرقائم ترک نکردن نماز شب، قرائت قرآن با صوت و توجه و اهتمام ویژه به محرومان و افراد بی‌بضاعت را از دیگر ویژگی های این شهید ذکر کرد.

وی در مورد خبر شهادت منتظرقائم نیز گفت: معمولاً در ماموریت‌ها حتی دو یا سه شب نیز به منزل نمی‌آمدند. آخرین بار نیز در هنگام خداحافظی گفتند شاید شب برنگردم، بعدازظهر تماس گرفتند گفتند ماموریت هستند، فردای آن روز که صبح جمعه بود نیز تماس گرفتم ولی بازهم نتوانستم با او صحبت کنم و بعداً متوجه شدم که بعد از نماز ظهر به سمت طبس حرکت کرده بودند. شنبه صبح برای کاری به سمت اداره کار می‌رفتم ولی در مسیر تمام مغازه‌ها تعطیل بود و پارچه مشکی نصب کرده بودند و حتی اداره کار نیز نیمه تعطیل بود. از نگهبان که من را می‌شناخت، علت تعطیلی در روز شنبه و اول هفته را جویا شدم ولی جوابی نگرفتم لذا در مسیر بازگشت از راننده تاکسی موضوع را سئوال کردم که گفت: «یکی به نام محمد منتظرقائم، شهید شده است».



دیدگاهها بسته شده است.