برگزاری جشن نوروز ویژه کودکان بی‌سرپرست در خراسان جنوبی

مریم مهرور در گفت‌وگو با عرصه افزود: یکی از سمن‌های جوانان استان خراسان جنوبی از اول اسفندماه به جمع‌آوری کمک‌های خیرین شامل لباس و سایر مایحتاج نوروزی برای کودکان بد سرپرست و بی سرپرست اقدام می‌کند. این کمک‌ها در روز ۳۰ اسفندماه ۹۵ توسط سمنی که در مناطق حاشیه‌نشین مستقر شده به صورت بسته‌های هدیه به این کودکان تحویل داده می‌شود همچنین قراراست جشنی با حضور این کودکان هنگام سال تحویل برگزارشود. 

وی با بیان اینکه از دیگر ویژه برنامه‌های نوروزی برای کودکان بدسرپرست و بی سرپرست، گردشگری در سطح شهر همراه با سرو غذای گرم در دو روز است ،اظهارکرد:  اردوی گردشگری هویتی برای اعضای سمن‌های جوانان و جوانان نیز برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی درباره انتخابات مجمع استانی جوانان اظهار کرد: انتخابات مجمع استانی خراسان جنوبی در دی ماه سال جاری برگزار شد که از ۲۲ نفر کاندیدا ، ۷ نفر به عنوان عضو اصلی و دو نفر به عنوان عضو علی البدل انتخاب شدند.

مهرور با بیان اینکه طرح‌هایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی توسط سمن‌های جوانان استانی ارائه شده است،گفت:اعتبارات طرح‌های این سمن‌ها مشخص شده ولی هنوز به حساب آن‌ها واریز نشده است. این طرح‌ها درباره مبارزه با مفاسد اجتماعی، اعتیاد و فرار دختران است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های استانی توانمندسازی سمن‌های جوانان اظهارکرد: دوره‌هایی با موضوعات «تفکر خلاق – نقاد و الگوهای حل مسئله»، روش‌های جذب نیروهای داوطلب و مدیریت منابع انسانی در سمن‌ها، مدیریت فردی، الگوی رهبری و تصمیم‌گیری در سمن‌ها از اول سال جاری تاکنون برگزار شده است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی افزود: دوره‌های توانمندسازی سمن‌های جوانان با موضوعات آموزش جوانان در راستای پیشگیری از اعتیاد، پیشگیری از مفاسد اجتماعی و اخلاقی جوانان با تاکید بر دختران جوان، گزارش‌نویسی و طرح نویسی در حوزه آسیب‌های اجتماعی قرار است تا پایان سال جاری برای سمن‌های استانی برگزار شود.

مهرور در پایان گفت: ۱۱ سازمان مردم نهاد حوزه جوانان استان خراسان جنوبی در حوزه‌هایی چون اجتماعی، علمی، پژوهشی، محیط زیست و ورزشی مشغول فعالیت هستند.



دیدگاهها بسته شده است.