فدراسیون تیروکمان از فدراسیون جهانی تائیدیه گرفت

به گزارش عرصه، محمدعلی شجاعی در جمع خبرنگاران با اشاره به انتقادات اخیر رسانه‌ها مبنی بر عدم درج مدال‌های کسب شده توسط کمانداران جوان و نوجوان در مرحله چهارم جام جهانی داخل سالن که در لاس وگاس آمریکا برگزار شد، افزود: به خاطر تنش‌های اخیری که برای زیر سوال بردن مدال‌های کمانداران جوان و نوجوان از سوی رسانه‌ها و برخی از بدخواهان فدراسیون منتشر شد طی درخواستی که از فدراسیون جهانی تیروکمان داشتیم عنوان کردیم که برای تایید مدال‌های کسب شده توسط کمانداران جوان و نوجوان در مرحله چهارم جام جهانی داخل سالن که تحت عنوان وگاس شوت در آمریکا برگزار شده است، فدراسیون جهانی امروز نامه‌ای را در این زمینه برای تایید مدال‌های به دست آمده توسط کمانداران ایران به فدراسیون تیروکمان ارسال کرد و در این نامه عنوان کرده است که مسابقه‌های لاس‌وگاس که در رده سنی بزرگسالان در آمریکا برگزار شد و در رده سنی جوانان و نوجوانان تحت عنوان وگاس شوت بود همان مرحله چهارم جام جهانی داخل سالن است.

وی گفت: در قوانین جام جهانی داخل سالن به طور صریح بیان شده است وگاس شوت به عنوان تورنمنت تیروکمان سالیانه که نام یک برند تجاری است در آمریکا برگزار می‌شود و در این دوره نیز که از تاریخ ۲۲ بهمن تا ۲۴ بهمن در آمریکا برگزار شد، تحت همین عنوان همزمان با مسابقه‌های جام جهانی داخل سالن برپا شد.

شجاعی اضافه کرد: این مدال‌ها اتفاقی نیست و ما برای کسب مدال سالیان زیادی است که روی تیم‌های جوانان و نوجوانان سرمایه‌گذاری کردیم که امروز نتایج آن را کسب کردیم. اینکه در رسانه‌ها من بگویم شجاعی دروغ گفته آیا واقعا راحت می‌شوند. ما برای اینکه بتوانیم مدال‌های کسب شده در آمریکا را ثابت کنیم، طی نامه‌ای به فدراسیون جهانی اعلام کردیم که به دلیل مسائلی که در داخل کشور ایجاد شده و این مدال‌ها را به عنوان جام جهانی قبول ندارند این موضوع را مورد تایید قرار دهند تا به تمام تنش‌ها خاتمه دهیم. شما مطمئن باشید اگر ما در این دوره از مسابقه‌ها مدال کسب نمی‌کردیم بدخواهان فدراسیون به نوع دیگری شرایط را بازگو می‌کردند تا عملکرد فدراسیون را زیر سوال ببرند. من مطمئنم ایمیلی که از سوی فدراسیون جهانی در جواب تمام افراد بدخواه و کسانی که خارج از کشور به این گونه تنش‌ها دامن می‌زنند سبب می‌شود که ما بتوانیم شرایط را آن گونه که آن‌ها می‌خواستند رقم نزنیم و بگوییم که برای کسب این گونه نتایج در جام جهانی تلاش زیادی کردیم و ما به دروغ نمی‌توانیم بگوییم که کمانداران ما در یک رقابتی شرکت کرده‌اند که ارزشی نداشته است.

رییس فدراسیون تیروکمان در رابطه با حضور مجید کیانزاد در مسابقه‌های جام جهانی لاس وگاس آمریکا اظهار کرد: وی در این دوره از مسابقه‌ها با کسب ۵۹۷ امتیاز در مرحله اول و دوم نتوانست به مرحله بالا صعود کند و کسانی که عنوان می‌کنند که کیانزاد در این رقابت‌ها حضور نداشت بهتر است نتایج را در سایت جهانی مورد بررسی قرار دهند. بدون شک کیانزاد اگر در شرایط بهتری راهی این رقابت‌ها می‌شد می‌توانست تا مرحله فینال پیش برود اما خستگی راه و تاخیر در اعزام کمانداران به این رقابت‌ها سبب شد که نتواند رکوردی که در داخل کشور می‌زد، در آنجا آن رکوردها را تکرار کند.

شجاعی همچنین در پاسخ به این پرسش که سایت جهانی این رقابت‌ها در رده سنی جوانان و نوجوانان تحت عنوان وگاس شوت عنوان شده است نه جام جهانی داخل سالن، گفت: وگاس شوت یک برند تجاری است و میزبان در کنار برگزاری مسابقه‌های جام جهانی لاس وگاس این مسابقه‌ها را نیز همزمان با این رقابت‌ها تحت عنوان مسابقه‌های جام جهانی برگزار می‌کند. این سیستمی است که میزبان به این شکل رقابت‌ها را اداره می‌کند و ما نمی‌توانیم به میزبان بگوییم که تحت چه عنوانی رقابت‌ها برگزار شود ضمن اینکه این رقابت‌ها از مدت‌ها قبل در تقویم فدراسیون تدوین شده و ما الان نمی‌توانیم عنوان آن را هر طور که خودمان می‌خواهیم تغییر دهیم.

شجاعی توضیح داد: متاسفانه افرادی در کشور ما بدون اینکه در این زمینه مطالعات دقیقی داشته باشند و بدون تحقیق دنباله‌رو افرادی که در خارج از کشور به خاطر دشمنی که با فدراسیون تیروکمان دارند، این گونه مسائل را در رسانه‌ها دامن می‌زنند که این می‌تواند شان کشور را زیر سوال ببرد. من واقعا خجالت می‌کشم که به فدراسیون جهانی عنوان کنم که در ایران چه دیدگاهی نسبت به مدال‌آوری کمانداران در آمریکا داشتند اما به خاطر اینکه به تمام مسائل خاتمه دهم به ناچار از فدراسیون جهانی خواستم که تاییدیه این موضوع را به فدراسیون تیروکمان ارسال کند تا ما ثابت کنیم که وگاس شوت همان مرحله چهارم جام جهانی تیروکمان داخل سالن است.

رییس فدراسیون تیروکمان افزود: ما واقعا در شرایط بسیار سختی کمانداران خود را راهی مسابقه‌های جام جهانی داخل سالن آمریکا کردیم و بدون مجوز شورای برون مرزی امکان اعزام وجود نداشت. حتی خود من به خاطر اینکه برای تعداد کمی ویزا صادر شده بود، به ورزشکاران اعلام کردم که دیگر تیم به مسابقه‌های آمریکا اعزام نمی‌شود. اما به خاطر مصالح کشور و به خاطر حمایت‌های وزارت ورزش و وزارت خارجه که تشخیص داده‌اند که باید تیم در این مسابقه‌ها شرکت کند، با تمام مشکلات و با اجازه شورای برون مرزی این تیم راهی آمریکا شد. آیا به نظر شما اگر مسابقه‌ها ارزش جهانی نداشت، شورای برون مرزی اجازه حضور تیم در مسابقه‌های لاس وگاس آمریکا را می‌داد؟ بدون شک صلاح مملکت بر این بود که تیم در این رقابت‌ها شرکت کند.

وی اظهار کرد: تمام دغدغه من این بود که در بدو ورود کمانداران به آمریکا برخورد ناخوشایندی با تیم صورت بگیرد که خوشبختانه با همکاری دیپلماسی آمریکا بهترین شرایط برای ورود کمانداران و خروج آن‌ها از خاک آمریکا پیش‌بینی شده بود و هیچ مشکلی برای کمانداران و حتی خروج آن‌ها وجود نداشت.

وی با بیان اینکه قواعد اصلی ورزش همبستگی ملت‌ها به دور از مسائل سیاسی است تاکید کرد: ما با اعزام کمانداران به خاک آمریکا نشان دادیم که مسائل ورزشی به دور از مسائل سیاست است و از طریق ورزش می‌توانیم بین ملت‌ها همبستگی ایجاد کنیم و این تصمیم درستی بود که از سوی وزارت امور خارجه و وزارت ورزش برای اعزام ورزشکاران به این تورنمنت گرفته شده بود و به نوعی شکست سیاسی برای آمریکا بود. ما با چنین نگاهی تیم را اعزام کردیم و متاسفانه بدخواهان ما با نگاه دیگری نتایج را پیگیری کردند. من فقط به خاطر دینی که به کشور داشتم و با حمایت‌های دوستانی که در خارج از کشور داشتیم و حمایت وزارت ورزش و امور خارجه در بدترین شرایط، بلیت‌ها را برای کمانداران آماده کردیم تا بتوانند در شرایطی که رییس جمهور آمریکا ایجاد کرده بود بتوانیم به تمام تنش‌ها به نوعی خاتمه دهیم. وظیفه ما کاهش تنش‌های سیاسی بود که من فکر می‌کنم با این  عملکرد کمانداران ما توانستیم به بهترین نتایج دست پیدا کنیم.

نامه ارائه شده از سوی فدراسیون تیروکمان



دیدگاهها بسته شده است.