کشف طراحی «رامبراند» پس از ۲۵۰ سال

به گزارش عرصه،«سی‌ان‌ان»‌ نوشت: طرحی از یک سگ که به مدت ۲۵۰ سال در موزه «هرزوگ آنتون اُلریش» براونشوایگ آلمان نگهداری می‌شد، در حقیقت اثری است از «رامبراند» هنرمند هلندی بود.

قدمت این تصویر که تا کنون «سگ تری‌یر براونشوایگ»‌ نامیده می‌شد، به سال ۱۶۳۷ برمی‌گردد و از سال ۱۷۷۰ در این موزه نگهداری می‌شود.

اولین‌بار پروفسور «توماس دورینگ» مدیر موزه، دو سال پیش در جریان دسته‌بندی آرشیو دیجیتال ۱۰ هزار طراحی این موزه، به اصالت این اثر شک کرد. او در این‌باره گفت: این طراحی چند دهه با نام « Johann Melchior Roos» نمایش داده می‌شد. بنابراین فکر این‌که ممکن است مال «رامبراند» باشد، هرگز در نظر گرفته نمی‌شد.

چند نفر از کارشناسان هنر «رامبراند» پس از بررسی‌های مختلف به این نتیجه رسیدند که این طراحی با مشخصاتی که دارد،‌ بی‌شک توسط «رامبراند» خلق شده است. این سگ شباهت زیادی با سگ دیگری دارد که در تابلوی «نگهبان شب» این هنرمند تصویر شده است.  

این طراحی سگ از ماه آوریل با نام اصلی نقاش‌اش در موزه «هرزوگ آنتون الریش» به‌نمایش درمی‌آید.

«رامبراند» نقاش هلندی در سال ۱۶۰۶ در شهر لیدن به دنیا آمد و در سال ۱۶۶۹ درگذشت. او نماینده مکتب و سبک نقاشی هلندی و استاد سایه و روشن در نقاشی بود که یکی از هنرمندان عصر طلایی نقاشی هلند محسوب می‌شود.



دیدگاهها بسته شده است.