اصولگرایان برای حمایت از روحانی اجماع کنند/ شکستن رای روحانی ریشه در هوای نفس دارد

به گزارش عرصه، رویداد ۲۴ نوشت: اصولگرایان هر روز از یک کاندیدا رونمایی می‎کنند. یک بار درباره مصطفی میرسلیم، محمد باقرقالیباف و حمید بقایی به بحث می‎نشینند و روز دیگر از رستم قاسمی و حمید حاجی بابایی حرف می‎زنند.
 
ویژگی‎های افرادی که از سوی اصولگرایان این روزها نام‎شان به عنوان کاندیدا احتمالی مطرح می‎شود، نشان از این دارد که این طیف سیاسی به درستی می‎داند شانسی برای برد در انتخابات ریاست‎جمهوری سال آینده ندارد، بنابراین چهره‎هایی که شانس بیشتری برای آنان به همراه خواهد داشت را برای انتخابات ریاست‎جمهوری بعدی کنار گذاشته‎اند.
 
اما درهمین رابطه این سوال پیش می‎آید که با آگاهی نسبت به این موضوع به کدام دلیل تا این اندازه اصرار بر نقش و تاثیرگذاری در انتخابات سال آینده دارند؟ گمان می‎رود که هدف اصولگرایان چیزی جز کاهش رای حسن روحانی برای چهار سال آینده نباشد تا در نتیجه آن رئیس‎جمهوری با رای ضعیف وارد پاستور شود و برای آینده کاندیدا خود بهترین استفاده‎ها را ببرند.
 
با توجه به شرایطی که امروز کشور با روی کار آمدن دولت تندرو آمریکا درگیر آن است که از روز اول خصومت خود را با ایران علنی ساخت به نظر می‎رسد هدف از این بازی تنها منافع حزبی است و در ظاهر مصالح ملی هیچ جایی در اهداف اصولگرایی ندارد.
 
حجت‎الاسلام محسن غرویان، استاد حوزه و دانشگاه، درباره هدف اصولگرایان از معرفی نامزدهایی که شانس جذب رای ندارند، گفت: اصولگرایان احتمالا برای تنزل آرا حسن روحانی دست به این کارها می‎زنند که البته روش صحیحی نیست، زیرا در بین مردم سبب ایجاد تشتت آرا به این شکل که بخشی از رای‎ها به سبد کاندیداهای آنان می‎رود، خواهد شد. 
 
وی با اشاره به اینکه روش مورد اشاره پسندیده نیست، بیان کرد: این کار به لحاظ شرایط داخلی و خارجی حاکم برکشور درست نیست. رئیس‎جمهوری که با رای کم انتخاب می‎شود با تاثیرات منفی در جامعه همراه خواهد شد که در نهایت سودی برای  کشوربه دنبال ندارد، بنابراین اصولگریان باید تلاش کنند به اجماع و وحدت برای کاندیداتوری دکتر روحانی برسند و بر این امر که او با رای بالا مجدد به پاستور رود، تمرکز پیدا کنند.
 
این استاد حوزه و دانشگاه درباره دلیل به کارگیری این شیوه توضیح داد: کاملا واضح است از روی هواهای نفسانی کلید چنین حرکت‎هایی زده می‎شود. به عبارتی دیگر شکستن رای روحانی از یک سو ریشه در هواهای نفسانی و وسوسه های شیطانی دارد و از سوی دیگر بداخلاقی‎های سیاسی آنان را به این کار واداشته که بسیار جای تاسف دارد.
 
غرویان با اشاره به اینکه دارندگان چنین اندیشه‎هایی باید توبه کنند، مطرح کرد: دکتر روحانی در سخنرانی چند روز گذشته خود مطرح کرده بود اینکه ما تا این اندازه از خدا فاصله گرفته‎ایم، بی‎معنا است. صحیح نیست که در کشورمان مدام سخنان غیر الهی و غیر اخلاقی مطرح شود زیرا آخرعاقبت خیری برای جامعه به همراه ندارد.
 
وی در ادامه ابراز کرد: تمام بزرگان اخلاق بر این نکته تاکید داشته‎اند که جامعه‎ای سعادتمند می‎شود که به سمت وحدت حرکت کند و این رقابت بر سر ریاست و وزارت علاوه بر اینکه سبب زیر پا گذاشته شدن ارزش‎های اخلاقی می‎شود، فاصله از ارزش‎های دینی را هم زیاد می‎کند. 
 
این استاد حوزه و دانشگاه در این‎باره که در شرایطی که ریاست‎جمهوری آمریکا فردی تندرو است، رئیس‎جمهور ایران باید چه ویژگی‎هایی داشته باشد، اظهار داشت: با روی کار آمدن ترامپ نیاز به وحدت و اجماع ملی بسیار بیشتر از گذشته احساس می‎شود و باید گروه‎های انقلابی و مردمی تلاش کنند در برابر تهدیدهای ترامپ و دولت او و رجز خوانی‎هایشان به قدرت بیشتری برسیم.
 
غرویان اضافه کرد: بدون شک این قدرت بیشتر در سایه وحدت به دست می‎آید و هر چه توجه به آن کاهش یابد کشور ما بیشتر در موقعیت ضعف قرار خواهد گرفت و به اصطلاح طرف مقابل شیرتر می‎شود، اما در صورتی که وحدت داشته باشیم آنها نمی‎توانند کاری از پیش ببرند.  



دیدگاهها بسته شده است.