تعاونی مطبوعات همچنان در بلاتکلیفی

محمد حیدری، دبیر انجمن صنفی مدیران رسانه در گفت‌وگو با خبرنگار عرصه درباره شرایط کنونی تعاونی مطبوعات اظهار کرد: متاسفانه تمام این سناریو توسط هیات مدیره قبلی نوشته و اجرا شده است و در حال حاضر علیرغم اینکه انتخابات برگزار شده و ارکان هیات مدیره جدید هم انتخاب شده‌اند، اما هنوز هیات مدیره قبلی آنها را راه نمی‌دهند و دنیال ابطال انتخابات هستند؛ این در حالی است که اگر انتخابات ابطال شود، با توجه به اینکه خودشان برگزارکننده بودند، اتاق تعاون ناچار است زیر بار این موضوع برود که صلاحیت این افراد را در انتخابات بعدی تایید نکند. 

او ادامه داد: ماده ۱۷ قانون ۶۶ اساسنامه تعاونی می‌گوید اگر انتخاباتی ابطال شود، در صورت اثبات تخلف، برگزارکنندگان آن باید به مراجع قضایی معرفی شوند و دیگر صلاحیت شرکت در انتخابات‌های تعاونی را ندارند. این تضادی است که در حال حاضر وجود دارد. از طرفی هم سال‌هاست که اتاق تعاون از هیات مدیره قبلی تعاونی مطبوعات حمایت می‌کند و هر چقدر که ما به نحوه برگزای انتخابات اول شکایت می‌کردیم، در مهر ماه امسال که در نهایت هم لغو شد، رسیدگی نمی‌شد.

دبیر انجمن صنفی مدیران رسانه یادآور شد که هنوز نتیجه بررسی‌های اتاق تعاون رسماً اعلام نشده است، ولی ظاهراً رأی به ابطال انتخابات داده‌اند.

انتخابات اعضای هیات مدیره تعاونی مطبوعات برای بار دوم در تاریخ ۷۷ بهمن‌ ماه سال جاری برگزار شد و طبق اطلاعیه‌ای که همان شب هیات مدیره قبلی صادر کرد و هنوز هم موجود است، حماسه‌ای خلق شد؛ این حماسه منجر به این شد که اولین جلسه هیات مدیره و بازرسان جدید شرکت تعاونی مطبوعات کشور برگزار شود و آنها متوجه شوند که در اقلیت هستند؛ در واقع آنها تصور می‌کردند که می‌توانند با اعضای جدید هیات مدیره تعاونی مطبوعات توافق کنند، اما زمانی که متوجه شدند نمی‌توانند، با وجود اینکه خودشان برگزار کننده انتخابات بودند، به دنبال افرادی رفتند که از این انتخابات برگزار شده ناراضی بودند تا از طریق آنها طرح شکایت کنند و انتخابات را ابطال کنند.

به گزارش عرصه، مجمع عمومی تعاونی مطبوعات در حالی عصر پنجشنبه (۷ بهمن‌ ماه) برگزار شد که اعضای هیات مدیره این دوره از تعاونی و بازرس‌ها با رأی مدیران مسؤول حاضر در انتخابات، مشخص شدند و اساسنامه جدید تعاونی منطبق با قانون اصلاح موادی از قانون بخش تعاون و همچنین تغییر ماده ۲۲ اساسنامه مورد عمل (افزایش تعداد اعضای اصلی هیات مدیره از ۵ تن به ۷ تن و افزایش علی‌البدل هیات مدیره از دو تن به چهار تن) تصویب شد. بر اساس رأی حاضران در انتخابات ملاسعیدی، فتحی و دستجردی به عنوان بازرس‌های دوره جدید تعاونی مطبوعات و بهبهانی، طبق‌چی، کریمی، پیمان،‌ نامورصدیق،‌ عیسی‌خانی و آذرنگار به عنوان اعضای هیات مدیره تعاونی مطبوعات برگزیده شدند.

پس از برگزاری انتخابات اعضای هیات مدیره تعاونی مطبوعات، اولین جلسه هیات مدیره و بازرسان جدید شرکت تعاونی مطبوعات کشور، ۱۰ بهمن ماه با حضور کلیه اعضا در محل دفتر تعاونی برگزار شد و پس از بحث و تبادل نظر مدیرعامل، رییس هیات مدیره، نایب رییس هیات مدیره، منشی هیات مدیره انتخاب شدند. بدین ترتیب محمودرضا عیسی‌خانی به عنوان مدیرعامل، محمد کریمی به عنوان رییس هیات مدیره، فیروز اسماعیلی‌نژاد به عنوان نایب رییس و محسن نامور صدیق به عنوان منشی هیات مدیره انتخاب شدند.

پس از انتخاب مدیرعامل، رییس هیات مدیره، نایب رییس هیات مدیره، منشی هیات مدیره عده‌ای از اعضای تعاونی مطبوعات به منظور ابطال انتخابات برگزار شده به اتاق تعاون شکایت کردند و خواستار بررسی دوباره این انتخابات شدند. به دنیال این شکایت قرار شده بود که ۱۸ بهمن‌ماه در اتاق تعاون کمسیونی به منظور بررسی شکایت مطرح شده برگزار شود که به دلیل کسالت رییس این کمسیون برگزار نشد و به روز چهارشنبه (۲۰ بهمن ‌ماه) موکول شد، اما هنوز نتیجه‌ای اعلام نشده است.

انتخابات اعضای هیات مدیره تعاونی مطبوعات پیشتر قرار بود ۲۴ مهر ماه سال جاری برگزار شود، ولی به دلیل تصویب نشدن اساسنامه توسط آرای حاضرین به سرانجام نرسید و پیش از آن هم به دلیل عدم اطلاع‌رسانی به موقع و درست از مدت‌ها پیش مورد انتقاد برخی از اهالی رسانه واقع شده بود که این انتقادات منجر به ایجاد حواشی در مراسم انتخابات مهر ماه شد.



دیدگاهها بسته شده است.