تولید قطعات ماهواره با استفاده از چاپ سه‌بعدی

به گزارش عرصه به نقل از انگجت، مقامات و روسای بوئینگ قصد دارند سرعت تولید ماهواره‌ها را افزایش دهند و به همین دلیل قصد دارند از چاپگرهای سه‌بعدی برای تولید ماهواره‌های چندقطعه‌ای (ماژولار) استفاده کنند.

در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی دیگری نظیر ایرباس و یک استارتاپ فعال در این زمینه به نام “وان‌وب” در حال تولید قطعات مختلف ماهواره‌ها با چاپگرهای سه‌بعدی هستند و توانسته‌اند هزینه تولید برخی ماهواره‌ها را به حدود ۵۰۰ هزار دلار برسانند و به همین دلیل بوئینگ نیز برای ماندن و رقابت کردن با رقبای خود تصمیم گرفته از این فناوری استفاده کند.

پائول رازناک رئیس بخش تولید ماهواره بوئینگ گفت: در حال حاضر نمی‌توان از این فناوری برای ماهواره‌های بزرگ و پروژه‌ای عظیم استفاده کرد اما مطمئنا برخی از قطعات را می‌توان با هزینه بسیار کمتر تولید کرد.

وی افزود: در حال حاضر یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ در ۱۱ روز ساخته می‌شود و ما قصد داریم در تولید ماهواره نیز به این سرعت برسیم.

نقطه ضعف این ماهواره‌ها این است که عمر آنها نهایتا هفت تا هشت سال است در حالی که نمونه‌های مشابه که توسط مهندسان مونتاژ می‌شود می‌توانند ماموریت‌های ۱۵ تا ۲۰ ساله انجام دهند. اما این روش در بحث هزینه‌ها آنقدر مقرون به صرفه است که می‌توان از آن به عنوان روشی کارآمد یاد کرد.



دیدگاهها بسته شده است.