شهروندان استان آذربایجان غربی به مناطق عملیاتی می‌روند

به گزارش عرصه، حسنعلی چراغی با اشاره به از سر گیری اردوهای راهیان نور در این استان خاطرنشان کرد: جمعی از مردم در آذربایجان غربی در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام خواهند شد که این کاروان‌ها بخشی به صورت خانوادگی و تعدادی هم به صورت مجردی و با تفکیک خواهران و برادران اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه از این تعداد یک‌هزار نفر ارومیه‌ای و یک‌هزار شهروندان اهل خوی هستند، ادامه داد: بقیه زائران از سایر شهرستان‌های استان هستند که در بازه زمانی مشخص به مناطق عملیاتی اعزام خواهند شد. از این تعداد ۳۰ درصد خواهر و ۷۰ درصد برادر هستند.  از هر دو طیف جامعه استقبال قابل توجهی به عمل می‌آید به طوری که امیدواریم این روند علاقه و اشتیاق برای شرکت در سفر معنوی هر سال نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند.

چراغی گفت: امسال نیز به طور قطع جمعی از جوانان، خانواده‌ها و شهروندان به صورت شخصی در مراسم‌ها حضور پیدا خواهند کرد. برای استقبال از آنها و ارائه خدمات در زمینه‌های مختلف آمادگی لازم وجود دارد و در این زمینه اهتمام می‌شود. این کاروان‌ها از ۱۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین‌ماه امسال به مناطق عملیاتی اعزام خواهند شد. برای تامین اعتبار مورد نیاز سازمان‌ها، نهادها و خیران مشارکت می‌کنند، همچنین احتمال این وجود دارد که مبلغی ناچیز از زائران دریافت شود.

وی افزود: ستاد هماهنگی و جلسات مرتبط در این زمینه برگزار شده است، همچنین برنامه‌ریزی نهایی و تصمیم‌گیری‌های مرتبط با این مقوله ادامه دارد.

چراغی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه انقلابی ماندن یعنی با اصول انقلاب و آرمان‌های انقلاب همراه بودن، بیان کرد: رمز ماندگاری انقلاب اسلامی در واقع انقلابی ماندن است به طوری که باید برای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌ها همچنین جلوگیری از تحریف افکار امام گام برداشت. این سفرهای معنوی فرصتی مغتنم و ارزشمند برای گام برداشتن در این سمت و سو همچنین انتقال محتوا به نسل جدید است.



دیدگاهها بسته شده است.