«هربرت ریموند مک مستر» تهدید صددرصدی برای روسیه است


معاون کمیته دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه اعلام کرد که مشاور جدید امنیت ملی کاخ سفید به مثابه تهدید صددرصدی برای کشورش محسوب می شود.

به گزارش عرصه به نقل از اسپوتنیک، «فرنز کلینتسویچ» (Franz Klintsevich) معاون کمیته دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه امروز در واکنش به انتصاب مشاور جدید امنیت ملی کاخ سفید توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، وی را تهدیدی حتمی برای کشورش توصیف کرد.

«فرنز کلینتسویچ» (Franz Klintsevich) معاون کمیته دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه در این باره گفت: «هربرت ریموند مک مستر» (Herbert Raymond McMaster) مشاور جدید امنیت ملی کاخ سفید یک تهدید صددرصدی برای روسیه به شمار می آید.

معاون کمیته دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه  تصریح کرد: «مک مستر» تهدیدی حتمی برای روسیه از جانب آمریکا محسوب می شود. این تهدید کمتر و یا کوچک تر نیز نخواهد شد.

وی تأکید کرد: مشاور جدید امنیت ملی کاخ سفید به عنوان بازوی دفاعی و اطلاعاتی واشنگتن به اجرای سیاست روسیه هراسی مبادرت خواهد ورزید.

لازم به ذکر است، «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید به دلیل اتهاماتی مبنی بر رایزنی با دیپلمات های روس برای رفع تحریم های مسکو، هفته گذشته از سمت خود کناره گیری کرد.

در همین راستا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا «کیت کلاگ» را به صورت موقت به عنوان جایگزین وی معرفی کرده بود.

برخی منابع آگاه می گویند که فلین در ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۶، روزی که «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا دستور اخراج ۳۵ دیپلمات روس را صادر و ۲ نهاد اطلاعاتی روسیه را تحریم کرد، حدود ۵ تماس تلفنی با «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در آمریکا داشته است.

فلین در ابتدا موضوع مطرح کردن تحریم ها در تماس با مقامات روس را انکار کرده بود و «مایک پنس» معاون ترامپ نیز در روز ۲۰ ژانویه با حضور در برابر دوربین رسانه ها؛ خبر انکار وی را رسماً اعلام کرد.

اما موضوع زمانی بیخ پیدا کرد که «واشنگتن پست» هفته گذشته به نقل از مقامات آمریکایی، احتمال طرح تحریم ها در تماس های تلفنی فلین را یک بار دیگر مطرح کرد و جالب آنکه فلین هم این احتمال را رد نکرد و در عین حال گفت که حافظه ام به طور ۱۰۰ درصد مرا در تایید صحت این موضوع یاری نمی کند!

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در واکنش به اینگونه اخبار، در این باره به خبرنگاران گفته بود: تاکنون بارها گفته ام که درباره لغو تحریم ها با آمریکا هیچگونه رایزنی انجام نشده است.



دیدگاهها بسته شده است.