پنالتی‌هایی که برای بارسلونای انریکه گرفته شد

به گزارش عرصه و به نقل از آس، بارسلونا یکشنبه شب در لالیگا به لطف پنالتی که با خطای مانتوانی روی نیمار اعلام شد و لیونل مسی آن را در دقیقه ۹۰ تبدیل به گل کرد، توانست پیروز شود. آبی‌اناری‌ها بازهم توانستند از فاصله ۱۱ متری، نتیجه بازی را به نفع خود تمام کنند؛ اتفاقی که از زمان حضور لوییس انریکه در بارسلونا، ۳۰ بار رخ داده است. در این دو سال و نیم بارسا توانسته است بهترین استفاده را از ضربات پنالتی داشته باشد. آن‌ها ۲۴ ضربه را از ۳۰ پنالتی به گل تبدیل کردند.

در این زمان ۲۷ پنالتی به رئال مادرید رسید که ۱۵ ضربه به گل تبدیل شد. از طرفی سویا از ۲۱ پنالتی، هفت ضربه‌اش گل شد و ۱۴ ضربه را از دست داد. اتلتیکومادرید از ۱۴ پنالتی‌، هشت ضربه‌ را نتوانست به گل تبدیل کرد.

در  سه سال اخیر به ضرر بارسلونا پنالتی‌های کمی سوت زده شده است. این تیم حتی تا ۶۷ هفته، هیچ پنالتی به ضررش گرفته نشده است. در فصل ۲۰۱۵ -۲۰۱۴ و در هفته سی و دوم لالیگا، داور یک پنالتی به ضرر آبی‌اناری‌ها اعلام کرد که پارخو نتوانست آن را تبدیل به گل کند. پس از آن تاریخ، تنها یک پنالتی به ضرر بارسا گرفته شده است. ۱۴ فوریه ۲۰۱۶. این اتفاق در هفته بیست و چهارم رخ داد. ۳۷ هفته از آن زمان گذشته است. جان گیدتی توانست آن ضربه را به گل تبدیل کند و بازی را به تساوی یک بر یک برساند. در آن دیدار آبی‌اناری‌ها  ۶ بر یک پیروز شدند.

از طرفی مادرید از ۲۶ نوامبر سال ۲۰۱۶ (هفته سیزدهم) لالیگا پنالتی نداده است. دوخه کوپ ضربه‌اش را به آسمان زد. اتلتیکومادرید ۱۰ هفته است که مرتکب خطایی در محوطه جریمه نشده است. آخرین ضربه را یان اوبلاک توانست مهار کند و سویا سه هفته پیش یک پنالتی به حریفش داد تا اسپانیول با گل ریس پیش بیفتد.

چهار امتیاز به لطف پنالتی برای بارسلونا

در فصل کنونی لالیگا آبی‌اناری‌ها چهار پنالتی به نفع‌شان اعلام شده است که دو پنالتی در دقایق آخر بازی بود. مسی توانست برابر والنسیا بازی را سه بر دو کند و مقابل لگانس نیز مهاجم آرژانتینی بازی را دو بر یک کرد. به لطف دو پنالتی که توسط اوندیانو ایگلسیاس ویانوئوا اعلام شد، بارسلونا توانست چهار امتیاز کسب کند.

رکورد پنالتی در لالیگا

در فصل ۱۶-۲۰۱۵ بارسلونا رکورد پنالتی‌ها را شکست. فصل گذشته ۱۹ پنالتی به نفع آبی‌اناری‌ها سوت زده شد که در پیش از این در فصل ۸۷-۱۹۸۶، این رکورد با ۱۶ پنالتی به رئال بتیس اختصاص داشت. در مجموع فصل ۱۶-۲۰۱۵ لالیگا داوران ۱۱۰ پنالتی سوت زدند که ۱۹ پنالتی به نفع آبی‌اناری‌ها بود، یعنی ۱۹.۵ درصد پنالتی‌ها کل لالیگا برای بارسلونا بود.



دیدگاهها بسته شده است.