صنایع دستی نیازمند حمایت بومی و بازار فروش داخلی

سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار عرصه  با تاکید بر این نکته که برون سپاری یکی از ارکان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت: بخش عمده‌ای از نمایشگاه امسال به بخش خصوصی محول شده است و به این ترتیب کاهش هزینه قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.ویژگی نمایشگاه صنایع دستی امسال همکاری بخش خصوصی در برگزاری این نمایشگاه است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه بیشتر مشکل صنعت‌گران این بخش نبود بازار فروش مناسب است، برای تسهیل این مهم چه برنامه ای دارید؟ عنوان کرد: قطعا این مشکل وجود دارد و برای رفع این مشکل راهکارهایی مد نظر قرار دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: توسعه صادرات از طریق شرکت در نمایشگاه‌های صنایع دستی در خارج از کشور یکی از راهکارهای توسعه بازار فروش صنایع دستی است که برای این منظور با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همکاری و رایزنی لازم صورت گرفته است. همچنین بازارچه‌ها و اماکنی به صورت دائمی برای عرضه این محصولات در نظر گرفته شده است که به این طریق محصولات صنعت‌گران بیشتر در معرض دید عموم قرار بگیرد و به این طریق رونق فروش صنایع دستی را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی باید جوایز و هدایای خود را از صنایع دستی بومی تهیه کنند، افزود: با وجود تاکید دولت در این خصوص کماکان شاهد استفاده از اقلام کشورهایی نظیر چین یا استفاده از وجه نقد برای تقدیر از پرسنل در نهادها و سازمان‌ها هستیم.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه البته امروز شاهد رونق بازار صنایع دستی نسبت به گذشته هستیم، تاکید کرد: حمایت بومی از صنایع دستی قطعا بازار فروش این اقلام را بهبود می‌بخشد و می‌تواند منبع درآمد ثابتی برای صنعت‌گران این عرصه باشد.



دیدگاهها بسته شده است.