اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای احیاء موقوفات

به گزارش عرصه، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه صبح روز یکشنبه (۸ اسفند) در مراسم آغاز فرآیند بازرسی از عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه در سال ۹۵ با بیان اینکه برای احیاء موقوفات کشور نیازمند تعامل و همکاری با سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها و جذب مشارکت و سرمایه هستیم و در این تعامل باید حقوق موقوفات را هم مطالبه کنیم اظهار کرد: برای احیاء موقوفات و عمران و آبادی بقاع متبرکه امامزادگان باید با نهایت جدیت تلاش کرده و از امکانات و ظرفیت‌های دولتی و غیردولتی بهره‌برداری کرد.

وی مطالبه حقوق موقوفات را از سایر دستگاه‌ها مورد تاکید قرار داد و افزود: تعامل، تفاهم و همکاری با سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها و جذب مشارکت و سرمایه‌گذاری، یکی از اولویت‌های این سازمان است و هم اکنون سازمان اوقاف با بیش از ۸۰ دستگاه، سازمان و نهاد ارتباط کاری و تعامل و همکاری دارد، اما این کافی نیست و باید این همکاری‌ها تقویت شده و گسترش یابد.

رئیس سازمان اوقاف در ادامه با بیان اینکه بازرسی و نظارت بر عملکردها باید موجب پیشرفت سازمان اوقاف و ادارات تابعه در تحقق اهداف و برنامه‌ها باشد تصریح کرد: فرآیند بازرسی‌ها از عملکرد ستادی و استانی زمانی مفید و مطلوب است که ما در اهداف و عملکرد و دستیابی به چشم انداز برنامه‌ها پیشرفت محسوس را مشاهده کنیم.

به نقل از سازمان اوقاف و امور خیریه، نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با قدردانی از اقدامات مدیریت عملکرد سازمان اوقاف در نظارت و ارزیابی عملکرد ادارات اوقاف تصریح کرد: هم اکنون این سازمان ارتباط خوب و موثری با سازمان بازرسی کل کشور دارد و این ارتباط و همکاری ثمرات خوبی برای اوقاف و اعتماد سازی هر چه بیشتر به دنبال داشته است.

«محمدی» یکی از اصول بازرسی و ارزیابی عملکرد را دیدن همزمان نقاط قوت و ضعف عملکرد دانست و تاکید کرد: روزآمدی و نظارت مستمر بر عملکرد ادارات کل اوقاف و مجموعه‌های وابسته به سازمان اوقاف یکی از وظایف اصلی معاونت‌ها و ادارات کل ستادی است که در بازرسی‌ها باید مورد توجه وارزیابی قرار بگیرد.

رئیس سازمان اوقاف بازرسی و ارزیابی عملکرد سازمان اوقاف توسط بازرسان ادارات استانی را اقدامی بی‌نظیر در سطح دستگاه‌ها و سازمان‌های کشور دانست و افزود: اجرای این برنامه و بازرسی از عملکرد سازمان اوقاف و معاونت‌ها توسط ادارات کل استانی برکات و ثمرات ارزشمندی برای این سازمان و همکاران در پی داشته است.

وی راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت اطلاعات و عملکرد موقوفات و بقاع متبرکه را یکی از افتخارات این سازمان دانست و افزود : ملاک ارزیابی و بازرسی عملکرد سازمان اوقاف و معاونت‌ها و ادارات کل ستادی ثبت اطلاعات و اقدامات انجام شده در سامانه جامع است و غیر از آن پذیرفته نیست.



دیدگاهها بسته شده است.