پیکرهای ۱۶شهید گمنام در سیستان و بلوچستان تششع می‌شوند

به گزارش عرصه، حمزه دهقان بیان کرد: حماسه هشت سال دفاع مقدس نتیجه مقاومت، ایستادگی و سلحشوری ایرانیان است که توانستند با اقتدار از دین، اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کنند. حماسه هشت سال دفاع مقدس به سبب مجاهدت‌های رزمندگان بود که در سایه رهبری حضرت امام توانستند این حماسه بزرگ را خلق کنند.

وی یکی از راه‌های انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های آینده را خاکسپاری شهدای گمنام آن زمان در سراسر کشور عنوان کرد و افزود: شهدا نماد مقاومت ملت ایران به شمار می‌روند و موجب برکات زیادی مثل انس و الفت بین جوانان می‌شوند. در سیستان و بلوچستان تاکنون پیکرهای ۷۷ شهید گمنام در ۳۰ نقطه خاکسپاری شده‌اند. همزمان با دهه فاطمیه پیکرهای ۲۷۰ شهید تفحص شده‌اند که از این آمار ۳۰ شهید شناسایی و مابقی گمنام اعلام شده‌اند.

دهقان گفت: سیستان و بلوچستان نیز همزمان با دهه فاطمیه میزبان پیکرهای ۱۶شهید است که این تعداد بالاترین رقم را نسبت به دیگر استان‌ها به خود اختصاص داده است.

وی در رابطه با خاکسپاری شهدا در هفت نقطه از سیستان و بلوچستان گفت: یک شهید در زاهدان خاکسپاری می‌شود و  شهرستان‌های بزمان، بمپور، قصرقند و سرباز نیز هر کدام میزبان سه شهیدند. همچنین یک شهید در پایگاه نیروی دریایی سپاه و دو پیکر شهید دیگر نیز در منطقه آزاد چابهار خاکسپاری خواهند شد. پیکر شهدا پس از استقبال رسمی در فرودگاه زاهدان، بنا به درخواست آموزش و پرورش برای بهره مندی دانش آموزان از وجود شهدا، به هشت مجتمع آموزشی منتقل خواهد شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان از شب وداع با شهدا در چهارشنبه شب در حسینیه عاشقان ثارالله خبر داد و گفت: صبح پنجشنبه ویژه برنامه دسته‌روی عزاداری از مسجد حضرت علی تا مسجد جامع برگزار خواهد شد.



دیدگاهها بسته شده است.