ایران ریاست شورای وزیران «اکو» را به پاکستان واگذار کرد


ایران در بیست و دومین نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان اکو، ریاست دوره ای شورای وزیران این سازمان را به پاکستان واگذار کرد.

به گزارش عرصه به نقل از «روزنامه پاکستان»، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان امروز در بیست و دومین نشست شورای وزیران سازمان همکاری اقتصادی اکو، ریاست دوره ای شورای وزیران این سازمان را به «سرتاج عزیز» همتای پاکستانی خود و مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجه واگذار کرد.

سرتاج عزیز نیز طی اظهاراتی ضمن تشکر از  خدمات «خلیل ابراهیم کچا» دبیر کل اکو اعلام کرد که برای افزایش صلاحیت های این سازمان اقتصادی و گسترش آن تمام تلاش خود را خواهد کرد.

وی همچنین ضمن تاکید بر لزوم بهبود تجارت، حمل و نقل و منابع انرژی در این سازمان از کشورهای عضو خواست تا در جهت دور کردن موانع تجاری این سازمان همکاریهای لازم را انجام دهند.

 لازم به ذکر است که ایران از آذر ماه سال ۱۳۹۲ که بیست و یکمین نشست شورای وزیران اکو به میزبانی تهران برگزار شده بود، ریاست دوره ای آن را بر عهده داشت.

همچنین قرار است فردا در جریان سیزدهمین نشست سران سازمان اکو در اسلام آباد، پاکستان ریاست دوره ای سران اکو را از جمهوری آذربایجان تحویل بگیرد.



دیدگاهها بسته شده است.