سرتیتر خبرهای فراگیر اجتماعی عرصه

به گزارش عرصه، تیم‌  اجتماعی عرصه در روز دوشنبه بیش از ۵۵ خبر را روی خروجی گروه اجتماعی خبرگزاری عرصه منتشر کرده که در ادامه برخی از مهم‌ترین‌ این اخبار در ۲۴ ساعت گذشته مرور شده است.

گفت‌وگوی متفاوت دکتر سیدامیرمحسن ضیایی، رییس جمعیت هلال احمر در آستانه اربعین مردان آتش نخستین خبری بود که در نخستین دقایق بامداد امروز در گروه اجتماعی عرصه منتشر شد، این گفت‌وگوی تفصیلی با تیتر «پلاسکو حادثه‌ای شهری بود اما… » منتشر شد و در ابتدای آن آمده است: « اربعین قهرمانان پلاسکو رسید؛ ۱۶ آتش‌نشان و شش شهروند جان باختند و هنوز تنور وعده و وعیدها به بازماندگان این حادثه غم‌انگیز داغ است. شاید سوال اصلی همچنان این باشد که درس‌های هرچند تلخ “پلاسکو”، مانند قهرمانانش ماندگار شد؟».

نسخه‌های ۶ میلیاردی یک پزشک عمومی نیز امروز خبرساز شد. محسن سرخو، عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی در خبری که گروه خانواده عرصه منتشر کرده است، با تأکید بر اینکه انتظار ما از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعمال نظارت بر هزینه‌ها است، گفت: طبق آخرین آماری که در اختیار ما قرار گرفته است در ٦ ماه سال جاری بالاترین رقم نسخه‌هایی که توسط سازمان تأمین اجتماعی به پزشکان طرف قرار داد پرداخت شده، حدود ٦ میلیارد تومان است که مربوط به یک پزشک عمومی بوده است.

در همین روز سردار موسی کمالی، جانشین اداره سرمایه انسانی سربازی ستادکل نیروهای مسلح نیز در پاسخ به سوالات مخاطبان عرصه درباره ادامه ثبت‌نام طرح جریمه ریالی سربازی به عرصه گفت که  ثبت‌نام جریمه ریالی سربازی تا آخرین روز امسال ادامه خواهد داشت و در سال آتی نیز اجرایی خواهد شد، اما افرادی که امسال واجد شرایط بوده‌اند اگر سال آینده اقدام کنند ۱۰ درصد بر مبلغ جریمه‌شان افزوده خواهد شد.

«تهران» پس از پلاسکو نیز عنوان گفت‌وگویی است که ۴۰ روز پس از حادثه پلاسکو با محمدمهدی تندگویان عضو شورای شهر تهران انجام شد.

استقرارکارشناسان پولشویی بین‌المللی در ایران خبری است که عبدالرضا رحمانی فضلی ، وزیر کشور در حاشیه کنفرانس بین‌المللی تهران علیه قاچاق مواد مخدر و جرائم سازمان یافته مرتبط آن را اعلام کرد وگفت: به کمک مالی زیادی برای مبارزه با مواد مخدر نیاز نداریم، اما اخیرا به ما قول داده‌اند در دفتر ایران، کارشناسان پولشویی بین‌المللی را مستقر کنند تا رد پول‌های کلانی که از راه فروش و ترانزیت مواد مخدر به دست می‌آید را گرفته و نسبت به بلوکه کردن آنها اقدام کنند.
 

خداکرم جلالی، رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز از تخصیص اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای مهار کانون‌های گرد و غبار در اسفند خبر داده و گفته که طی ۱۵ سال اخیر یک میلیون هکتار از تالاب‌های کشور خشک شده و تبدیل به کانون‌های اصلی گرد و غبار شده است که این موضوع با بحث مدیریت منابع آب ارتباط تنگاتنگی دارد.

موافقت دولت با پیشنهاد اعتبار ۲۰۰ میلیاردی مدیریت بحران برای سیل نیز خبری است که ظهر امروز اسماعیل نجار، رییس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با عرصه آن را اعلام کرده است.

مشکلات توزیع اقلام کوپنی و سبد کالا از زبان معاون وزیر رفاه نیز تیتری است که برای سخنان احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتخاب شد. در این نشست میدری به ثبت نام ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی در سامانه جامع رفاهی اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۵۰ هزار نفر شغل و مجوز صنفی دیگری داشتند.

در میان اخباری که گروه اجتماعی عرصه منتشر کرده، برخی خبرها بیشتر مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته‌اند که طبیعتا دارای بازدید بیشتری هم هستند، پنج خبر دارای بیشترین بازدید در ادامه آمده است:

ادامه ثبت‌نام جریمه ریالی سربازی تا پایان سال‌

پلاسکو حادثه‌ای شهری بود اما…

مرگبارترین بیماری خودایمنی

افزایش تماس‌ با خط ملی اعتیاد درباره «الکل»

«تهران» پس از پلاسکو!



دیدگاهها بسته شده است.