ملکه انگلیس و عادت های خوردن و نخوردن!

به گزارش عرصه به نقل از العالم؛ بر اساس گزارش روزنامه تلگراف، دو بار در هفته مارک فلاناگان، سر آشپز خانواده سلطنتی، منویی از غذاهای پیشنهادی را به ملکه تقدیم می کند و ملکه برخی از آن ها را انتخاب کرده و برخی دیگر را خط می زند.

با این وجود، دارن مک گرَیدی که قبلاً در آشپزخانه خانواده سلطنتی سرآشپز بوده است ادعا می کند که “ملکه علاقه زیادی به غذا نداشته و تنها برای زنده ماندن غذا می خورد. اما شاهزاده فیلیپ بسیار به غذا علاقمند بوده و ممکن است تمام روز را در مورد آن صحبت کند. ملکه به تنهایی غذا می خورد. او بسیار منظم است و عادات غذایی را به سختی رعایت می کند”.

در ادامه گزارشی تصویری از برنامه غذایی و نوشیدنی های روزانه ملکه الیزابت از چای و بیسکویتی که بعد از بیدار شدن از خواب می خورد تا نهارهای کم کربوهیدراتی، نوشیدنی های شبانه و علاقه وافر او به شکلات، تقدیم می شود: 

 

 

 

 

در برخی از موارد نیز ملکه برای صبحانه مخلوطی از نیمرو با ماهی سالمون دودی و قارچ میل می کند.

 

ملکه علاقه زیادی به تخم مرغ های قهوه ای رنگ دارد. به نظر او این نوع تخم مرغ ها بسیار خوشمزه تر هستند.

 

ملکه الیزابت قبل از نهار یک لیوان نوشیدنی همراه با یک برش لیمو و مقدار زیادی یخ می نوشد.

 

نهار ملکه معمولا ساده و مختصر است مثلا ماهی و سبزیجات. ماهی حلوای کبابی همراه با اسفناج یا کدوی انگلیسی نهار مورد علاقه ملکه عنوان شده است.

 

در برخی از موارد نهار ملکه یک تکه جوجه کباب شده همراه با سالاد است. به گفته آقای مک گریدی او قوانین خاص خود را در هنگام غذا خوردن دارد و سیب زمینی، برنج و ماکارونی جایی در رژیم غذایی ملکه ندارند.

 

بعد از ظهرها معمولا ملکه چای می نوشد. وی همراه چای قطعه های کوچک دست پیچ شده ساندویچ شامل خیار، ماهی سالمون دودی، تخم مرغ و سس مایونز یا ژامبون کم کالری آغشته شده به خردل و همچنین مقدار کمی مربا (مربای تمشک سیاه) می خورد. علاوه بر این برخی اوقات ملکه چای و بیسکویت یا کیک با لایه ای از عسل، خامه، زنجبیل، میوه و یا کیک های شکلاتی میل می کند.

 

شام ملکه معمولا از بین فیله ی گوساله یا گوزن، گوشت قرقاول یا ماهی سالمون مزارع ساندرینگام یا بالمورال انتخاب می شود. گوشت شام معمولا به شکل استیک گَیلیک (Gaelic steak) و همراه با قارچ، خامه و نوشیدنی سرو می شود. او گوشت سرخ شده روزهای یکشنبه را نیز بسیار می پسندد.

 

اگر چه هیچ کدام از سرآشپزهای سابق خانواده سلطنتی در مورد علاقه ملکه به چاشنی و ادویه سخنی نگفته اند امابر طبق گزارش روزنامه تلگراف وی به چاشنی های لیا اَند پِرینز (Lea & Perrins)، اچ پی سس (HP Sauce) و هاینز کچاپ (Heinz ketchup) علاقه ی خاصی دارد.

 

از دسرهای مورد علاقه ملکه به توت فرنگی مزارع بالمورال، شیرینی و هلوی سفید گلخانه های قلعه ویندسور (Windsor Castle) می توان اشاره کرد.

 

همچنین ملکه الیزابت علاقه ی خاصی به شکلات دارد چه شکلات های معروف و چه شکلات های معمولی. کیک شکلاتی یکی از دسرهای مورد علاقه ملکه به شمار می آید. همچنین ملکه به ترکیب سفیده تخم مرغ و خامه و ژله و میوه علاقه ی خاصی دارد.

 

ملکه روز خود را با نوشیدن یک لیوان نوشیدنی طبیعی به پایان می رساند.

 



دیدگاهها بسته شده است.