مهمترین‌ خبرهای اجتماعی عرصه در یازدهمین روز اسفند

به گزارش عرصه، سرویس اجتماعی عرصه در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است. برخی از مهمترین خبرها به همراه لینک در زیر آمده‌ است که با کلیک به روی هر تیتر ، متن کامل خبر نیز  قابل دسترسی است:

رفتار دوگانه شهرداری تهران در عدم برگزاری نمایشگاه‌هایش در شهر آفتاب

ابوالفضل قناعتی عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران از رفتار دوگانه شهرداری تهران در برگزاری نمایشگاه‌ها در شهر تهران گلایه کرد و افزود: یکی از دلایل مهم انتقال نمایشگاه سئول به شهر آفتاب، بحث ترافیک و عدم تشدید آن در معابر شهر تهران بود؛ اما حالا می بینیم که با وجود آماده شدن شهر آفتاب، خود شهرداری نیز نمایشگاه هایش را در آن برگزار نمی‌کند.

وی با بیان اینکه باید همه نمایشگاه‌ها به شهرآفتاب منتقل شود نه اینکه ما تنها دیگران را مورد عتاب قرار دهیم، اظهار کرد: شهرداری به وزارت صنایع و…. انتقاد می‌کند که چرا نمایشگاه هایش را در سئول برگزار کرده و این موضوع سبب افزایش ترافیک شده است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه نباید اجازه دهیم که هیچ نمایشگاهی ترافیک زا در شهرتهران برگزار شود گفت: خود  شهرداری نیز حق ندارد که در داخل شهر تهران نمایشگاه‌های بزرگ برگزار کند و این درحالی است که نمایشگاه زنان و تولید ملی بیش از ۲۰۰۰ نفر مراجعه کننده دارد و شهرداری نباید در محل دائمی نمایشگاه‌های خود در بوستان گفت وگو نمایشگاهی برگزار می‌کرد.

بلندمرتبه سازی در لواسان خط قرمز است/ساماندهی جاجرود در جهت سلامت سد لتیان است

علی مرادی شهردار لواسان با اشاره به اینکه در محدوده شهر لواسان ساخت و ساز غیرمجاز و بدون اخذ پروانه وجود ندارد بر جلوگیری از بلند مرتبه سازی تاکید کرد و گفت: در بلند مرتبه سازی محدودیت داریم؛ درحقیقت بلندمرتبه سازی خط قرمز در شهر لواسان محسوب می شود. در محدوده این شهر درخصوص ساخت و سازهای غیرمجاز مشکلی نداریم. در حقیقت در محدوده شهر ساختمان بدون پروانه نداریم؛ اما احتمال دارد ساختمان دارای پروانه مرتکب تخلف اضافه بنا شود که با این تخلفات نیز در قالب کمیسیون ماده ۱۰۰ رسیدگی و برخورد می شود.

وی افزود: در ارتفاع در لواسان محدودیت داریم و در این مورد به شدت سختگیری می کنیم به شکلی که اجازه اضافه ارتفاع به هیچ عنوان داده نمی شود و بلند مرتبه سازی خط قرمز لواسان محسوب می‌شود. اما در حریم شهر متاسفانه به دلیل تداخل های متعدد مدیریتی نمی توان با اطمینان نسبت به عدم ساخت و سازهای غیرمجاز اظهارنظر کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مدیریت متمرکزی در حریم شهر لواسان وجود ندارد در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز اتفاقاتی روی می دهد؛ اما بی تردید نسبت به گذشته کنترل بیشتر و دقیق تری حاکم شده است و نسبت به سنوات گذشته بسیار کمتر شده است. در محدوده شهر لواسان هم تخلفاتی که از سنوات گذشته در بخش بلندمرتبه سازی شکل گرفته با حکم قضایی تخریب انجام شد.

ترجیح می‌دهم سکوت کنم/حاشیه‌ها به مردم آسیب می‌رساند

سید حسن هاشمی وزیر بهداشت در واکنش به اظهارات مسوولان وزارت رفاه درباره نسخه‌های چند میلیاردی پزشکان گفت: من ترجیح می‌دهم در این‌باره سکوت کنم و وارد حاشیه‌ها نشوم؛ چرا که حاشیه‌ها به مردم ضرر می‌رساند.

وی در پاسخ به سوال عرصه درباره اظهار نظرهای اخیر مسوولان وزارت رفاه مبنی بر نسخه‌های چند میلیاردی پزشکان گفت: این اظهار نظرها حاشیه است و بهتر است وارد حاشیه‌ها نشویم و وظیفه اصلی‌مان را انجام دهیم. ما یاد گرفتیم که از فرصت‌ها استفاده کرده و به مردم خدمت کنیم و امیدواریم که مردم هم راضی باشند. هر کجا که ندانسته وارد حاشیه‌ها شدیم، دیدیم که مردم ضرر کردند. بنابراین من ترجیح می‌دهم که در این باره سکوت کنم و چیزی نگویم.

وزارت رفاه “نسخه میلیاردی‌ها” را معرفی کند

داریوش طاهرخانی عضو شورایعالی نظام پزشکی به اظهارات اخیر مسوولان بیمه‌ای و وزارت رفاه مبنی بر نسخه پیچی شش میلیارد تومانی یک پزشک عمومی و حتی ارقامی بالاتر از آن، واکنش نشان داد و گفت: مجموعه‌ بیمه‌ها و وزارت رفاه بهتر است به جای تشویش اذهان عمومی و طرح چنین مباحثی در رسانه‌ها، مشخصات شخص یا اشخاصی که موجب تحمیل هزینه‌های گزاف، غیر استاندارد، خارج از عرف و مغایر اصول علمی به صندوق‌های بیمه‌ای شده‌اند را رسما به مراجع ذیصلاح و از جمله سازمان نظام پزشکی اعلام کنند.

کلاهبرداری ۱۴ میلیاردی سه دلال از بیمارستان دولتی/ آغاز رصد نسخ مشکوک

علیرضا عبدالله‌زاده مشاور معاون رفاه اجتماعی وزارت کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به اینکه “مسئولیت تجویز بی رویه دارو در نسخ پزشکی بر عهده کدام نهاد نظارتی بیمارستانی یا بیمه‌ای است؟” گفت: وارد این مقوله که چه کسی مقصر است نمی‌شوم، مهم آن است که ابزارهای نظارتی‌مان را باید تقویت کنیم و گرنه هرچقدر پول در طرح تحول سلامت بریزید ته ندارد و پر نمی‌شود.

واریز عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی از ۱۷ اسفند

سیدتقی نوربخش  مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران جزئیات واریز عیدی مستمری بگیران و بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی را اعلام کرد و گفت: واریز عیدی مستمری بگیران را از روز ۱۷ اسفند شروع می‌کنیم و تا یک هفته ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در جدولی که از روز شنبه روی سایت سازمان گذاشته می شود ترتیب پرداخت مشخص است.

به گفته نوربخش، پرداخت براساس حروف الفبا از سال گذشته اجرا نمی شود و بر اساس سیستم پرداخت متمرکز از ۲۰ تا ۲۷ هر ماه مستمری پرداخت می شود. اما عیدی را از ۱۷ شروع می کنیم.

افزایش سرانه دانش‌آموزان عشایر در دستور کار

 رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وجود ۱۸۱ هزار دانش‌آموز عشایر در کشور، گفت: اقداماتی در جهت افزایش سرانه دانش‌آموزان عشایر به‌ منظور ارتقای خدمات آموزشی و رایگان‌سازی سنجش پیش‌دبستانی در مدارس دوزبانه و عشایری در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته در سال آینده

دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش گفت: پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۹۵ را سال آینده پرداخت می‌کنیم. تلاش داشته‌ایم امسال حق بازنشستگی این افراد را پرداخت کنیم اما به دلیل کمبود منابع دولت این کار انجام نشد. در سال ۹۶ با کمک نمایندگان مجلس در این زمینه اقدام جدی صورت می‌گیرد و حتما پاداش بازنشستگی این افراد را پرداخت می‌کنیم.

تالاب هورالعظیم احیاء شده، نمی دانم سر و صداها برای چیست

ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر این که گزارش ها حکایت از این دارد که تالاب هورالعظیم احیاء شده است، گفت: دولت در این دوره توجه ویژه‌ای به خوزستان داشته است که مهم‌ترین آن ها احیای تالاب‌ها است.

وی با بیان اینکه  مهمترین نتیجه اقدامات سفر رئیس جمهور به خوزستان تصویب ۱۰۰ میلیون دلار اعتبار بود، گفت: این اعتبار پیشنهاد دولت بود که در مجلس هم به تصویب رسید تا با سرعت بیشتری طرح های مربوط به کاشت نهال، تثبیت بیولوژیک و پخش سیلاب انجام شود.

وی افزود: کار خیلی بزرگ و وسیع است و چیزی حدود ۳۵۰ هکتار می باشد که در فاز اول ۴۰ هزار هکتار باید انجام شود. بنابراین با توجه به اینکه کار بزرگی است، مشارکت مردم را نیاز دارد. خوشبختانه در این زمینه مشارکت مردم هم وجود دارد و از ابعاد مختلف در این موضوع همکاری خواهند کرد.

ورود سامانه بارشی به کشور

احد وظیفه مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ضمن اشاره به کاهش کیفیت هوا در غرب و جنوب غرب کشور، از ورود سامانه بارشی جدید خبر داد و افزود: از اوایل روز پنجشنبه سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده که به تدریج در غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور و بصورت پراکنده در برخی مناطق مرکز و دامنه های البرز سبب بارش باران و  وزش باد و در مناطق مرتفع بارش برف و در مناطق جنوبی سبب وقوع رعدوبرق می شود.

جزئیات دستگیری سارقان خودروی حمل پول پاسارگاد/ رد پای دو کارمند حراست بانک در سرقت

سردار حسین ساجدی نیا رئیس پلیس پایتخت، امروز در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات دستگیری سارقان خودروی حمل پول بانک پاسارگاد گفت: هفته گذشته یک دستگاه خودروی پول رسان متعلق به بانک پاسارگاد در اتوبان حقانی مورد دستبرد قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این خودروی پول رسان توسط چهار سارق با ایجاد راه بندان مورد سرقت قرار گرفت گفت: پس از وقوع سرقت، دستگیری سارقان در دستور کار قرار گرفت و مأموران پلیس آگاهی موظف شدند که به این پرونده رسیدگی کنند.

رئیس پلیس تهران با بیان اینکه این سرقت بسیار زیرکانه انجام شده بود و سارقان سعی داشتند که رد پایی از خود به جای نگذارند گفت: سرقت در محلی اتفاق افتاده بود که دوربین‌های سطح شهر نتوانسته بودند وقوع آن را ثبت کنند و این نشان می‌داد که عملیات سرقت بسیار زیرکانه طراحی شده است.

موتورسیکلت‌های توقیفی فاقدبیمه ترخیص نمی‌شوند

سرهنگ جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی با تاکید براینکه موتورسیکلت های فاقد بیمه در صورت توقیف، ترخیص نمی شوند، گفت: طرح بخشودگی جرایم دیرکردبیمه شخص ثالث موتورسیکلت ها فرصتی مناسب برای حمایت های بیمه ای آنان در حوادث و تصادفات رانندگی است. حدود ۱۰ میلیون موتورسیکلت در کل کشور در حال تردد هستند که ریسک استفاده از این وسیله به دلیل کم حجم و ارزان بودن و نیز امکان مانور بالا تقریبا ۲۰ برابر استفاده از خودروها است.

وی به سهم ۲۵ درصدی موتورسیکلت ها در حوادث رانندگی اشاره و خاطرنشان کرد: بیشترین علت توقیف موتورسیکلت ها از سوی پلیس، نداشتن کلاه ایمنی و نیز بیمه شخص ثالث است.

به گزارش عرصه، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

جزئیات دستگیری سارقان خودروی حمل پول پاسارگاد/ رد پای دو کارمند حراست بانک در سرقت

تالاب هورالعظیم احیاء شده، نمی دانم سر و صداها برای چیست

دستگیری سارقان ماشین حمل پول

کلاهبرداری ۱۴ میلیاردی سه دلال از بیمارستان دولتی/ آغاز رصد نسخ مشکوک

وزارت رفاه “نسخه میلیاردی‌ها” را معرفی کند



دیدگاهها بسته شده است.