تلاش نافرجام اوباما برای آزادی متهمان امنیتی ایرانی-آمریکایی


نشریه هافینگتون پست از تلاش اوباما برای آزادسازی دو متهم امنیتی بازداشت شده در ایران، طی آخرین روزهای دوره ریاست جمهوری خود خبر داد.

به گزارش عرصه، نشریه هافینگتون پست آمریکا با انتشار یادداشتی مدعی شد که نمایندگان باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در آخرین روزهای باقیمانده از دوران ریاست جمهوری وی، مذاکراتی با هدف آزادسازی دو تن از اتباع ایرانی – آمریکایی با مقام های ایرانی داشته اند.

بر اساس این گزارش، یک وکیل فعال در حقوق بشر بهنام «جارد جینرز» که پیگیر پرونده این دو شهروند ایرانی – آمریکایی به نام های سیامک و باقر نمازی بوده است، طی اظهاراتی مدعی شده که مقام های دولت اوباما برای آزادسازی این دو نفر، در اواسط ماه سپتامبر مذاکره ای نود دقیقه ای با مقام های ایرانی داشته اند که البته تلاش های آنها با شکست مواجه شده است.

وی مدعی شد که مقام های ایرانی به این دلیل که می دانستند اوباما به دنبال انجام توافق بر سر این مساله است، خواسته های غیر قابل اجرایی از دولت اوباما مطرح کرده اند که در نهایت منجر به شکست مذاکرات میان دو طرف شده است.

«جینرز» همچنین عنوان کرد که یک مقام وزارت خارجه آمریکا در خصوص نتیجه حاصل از این مذاکره به وی گفته است که ایرانی ها در انجام مذاکره جدی نبوده اند.

گفتنی است «سیامک نمازی» به همراه پدرش، «باقر نمازی» از متهمان دو تابعیتی امنیتی هستند که در حال حاضر در بازداشت ایران به سر می برند.



دیدگاهها بسته شده است.