مهمترین‌های اجتماعی عرصه در روز پنج شنبه

به گزارش عرصه، سرویس اجتماعی عرصه در ۲۴ ساعت گذشته اخباری را روی خروجی خود منتشر کرده است که برخی از مهمترین خبرها به همراه لینک در زیر آمده‌ است که با کلیک به روی هر تیتر ، متن کامل خبر نیز  قابل دسترسی است:

آمادگی آتش‌نشانی برای بازدید ایمنی از سالن‌های تئاتر

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آمادگی این سازمان برای بازدید ایمنی از سالن‌های نمایش و اجرای تئاتر خبر داد و گفت: دیشب حریقی جزیی در یکی از کارگاه‌های واقع در زیر زمین مجموعه تئاتر شهر به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد و در پی آن دو ایستگاه به محل اعزام شده و خیلی زود شعله‌های آتش مهار شد و خوشبختانه این حادثه مورد فوتی یا مصدوم نداشت، اما آنچه به نظرم باید مورد توجه قرار بگیرد ضرورت حفظ ایمنی سالن‌های نمایش در سطح شهر است.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانی برابر وظیفه خود نسبت به بازدید ایمنی از مراکز تجمعی و عمومی اقدام می‌کند، گفت: سازمان آتش‌نشانی این آمادگی را دارد که از تمامی سالن‌های نمایش و تئاتر بازدید ایمنی انجام دهد.

برف و باران در جاده‌های ۹ استان

سرهنگ نادر رحمانی رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا ضمن تشریح آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور از بارش برف و باران در جاده‌های ۹ استان کشور خبر داد و گفت: گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک سراسر کشور نشان می‌دهد که در حال حاضر در محور تکاب در استان آذربایجان غربی، محور سمیرم – یاسوج در استان اصفهان، محورهای اقلید  ـ  یاسوج و خرمبید ـ‌ آباده در استان فارس و محورهای ازنا و گردنه زالیان در استان مرکزی، برف در حال باریدن است.

وی با اشاره به محورهایی که بارش باران در آنها گزارش شده است، گفت: در اکثر محورهای استان‌های اصفهان، فارس شمال، کردستان ، لرستان و گیلان و همچنین محور پیرانشهر در استان آذربایجان غربی و محورهای لردگان ، کوهرنگ ـ مسجد سلیمان در استان چهارمحال و بختیاری، محورهای شهر بابک- هرات ، شهر بابک – انار در استان کرمان شمال و محور فراشبند در جنوب استان فارس بارش باران گزارش شده است.

ورود سامانه بارشی به کشور از شنبه

احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع گرد و غبار در جنوب غرب کشور از نفوذ سامانه بارشی به برخی از مناطق کشور خبر داد و گفت: براساس تحلیل  آخرین نقشه های پیش یابی و داده‌های هواشناسی امروز سامانه بارشی از سمت غرب وجنوب غرب وارد کشور شده که براین اساس برای جنوب غرب، غرب و بتدریج شمال غرب بارش باران گاهی رعد و برق، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: روز جمعه بارش پراکنده در شمال غرب و غرب ادامه داشته که روز شنبه مجددا با نفوذ سامانه بارشی دیگری از سمت غرب کشور بارش در مناطق یاد شده تشدید می شود. لازم به ذکر است با مشاهده تصاویر ماهواره هواشناسی و افزایش سرعت وزش باد برروی عراق و ایجاد توده گردوخاک در مناطق جنوبی و شرقی عراق طی امروز و فردا مطابق روند حرکت این توده برای جنوب غرب و غرب پدیده گردوغبار، وزش باد و کاهش دید افقی پیش بینی می شود.

خودداری از هرس درختان میوه در سرما و تغذیه ماهیان در روزهای ابری

کنترل دما و تهویه انبارهای نگهداری محصولات کشاورزی از جمله سیب زمینی و پیاز، ایجاد پناهگاه در مکان آغل‌ها جهت جلوگیری از صدمه زدن سوز باد، محافظت از کندوها، به کارگیری تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از یخ زدگی میوه ها در میادین میوه و تره بار به دلیل کاهش دما، خودداری از هرس درختان میوه به دلیل کاهش دما، انجام عملیات آماده سازی اراضی جهت کشت بهاره و خودداری از تغذیه ماهیان در روزهای ابری از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای پایانی اسفندماه است.

تاکید برای رفع مشکل دفن زباله در بالا دست سد نمرود

محمد فریدی رییس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه نباید در بالادست سد نمرود دفن پسماند داشته باشیم گفـت: اقدامات مطالعاتی درحال انجام است تا هرچه زودتر زباله‌های بخش ارجمند به مرکز دفن شهرستان فیروزکوه انتقال یابند.

 وی با اشاره به اینکه در کل شهرستان ۵۰ هزار نفری فیروز کوه روزانه حدود ۴۰ تن زباله تولید می شود، بیان کرد: پسماندهای عادی یا خانگی بخش ارجمند شهرستان فیروز کوه در نزدیکی حوزه آبریز سد نمرود دفن می شوند. به دلیل اینکه آب سد نمرود در آینده قرار است به عنوان آب شرب استان سمنان استفاده شود پس زباله های بخش ارجمند نباید بالادست سد نمرود دفن شوند و باید هرچه زودتر این مشکل را رفع کرد.

آزادی یکی از بزرگترین قاچاقچیان مواد مخدر

علی مویدی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از آزادی یکی از بزرگترین قاچاقچیان حوزه مواد مخدر کشور خبر داد و گفت: این فرد سال گذشته دستگیر و حکم اعدامش را دستگاه قضا صادر کرد، اما امروز باخبر شدیم که وی با قرار وثیقه آزاد شده است.

وی ادامه داد:در حوزه درمان مواد مخدر و دارو، شاهد وجود مافیای پیچیده‌ای در حوزه داروی متادون در استان کرمان هستیم و باید رسیدگی جدی در این زمینه صورت گیرد.

مرکز مراقبت‌های ویژه سکته‌های حاد مغزی در بیمارستان‌ها تعریف می‌شود

دکتر مسعود مهرپور، دبیر انجمن سکته مغزی ایران گفت: قراراست با همکاری وزارت بهداشت مراکز مراقبت‌های ویژه سکته‌های حاد مغزی در بیمارستان‌های کشور تعریف شود.

وی ضمن اشاره به جایگاه دوم سکته مغزی در اطلس بیماری‌ها که در مجمع ملی سلامت رونمایی شد، اظهار کرد: ۵۰ درصد علل مرگ و میر در کشور مربوط به سکته‌های قلبی و مغزی است. مهم‌ترین علت بروز سکته مغزی که به دلیل گرفتگی عروق مغز اتفاق می‌افتد، فشار خون، بیماری‌های قلبی، سیگار کشیدن، کم تحرکی و چاقی و… است. علت شیوع آن هم این است که متاسفانه عوامل خطر در بین مردم بیشتر شده است.

مهرپورادامه داد: با افزایش سن، احتمال بروز این سکته بیشتر می‌شود اما تقریبا ۲۰ تا ۲۵ درصد این سکته‌ها در افراد زیر ۵۵ سال اتفاق می‌افتد. به همین دلیل میزان سکته مغزی در افرادی که در گروه سنی میانسال تا جوان قرار دارند، خیلی نادر نیست. سالیانه ۳۰ هزار مورد از میان ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار سکته مغزی که در کشور اتفاق می‌افتد، افرادی هستند که هنوز در سن فعالیت قرار دارند و سکته مغزی باعث اختلال حرکتی و از بین رفتن آنها می‌شود.

«ون‌های بازار» داد مردم را درآورد

اصغر عبادی، مسئول سامانه ۱۸۸۸ منطقه ۱۲، با بیان اینکه در پی شکایات ثبت شده توسط شهروندان درسامانه ۱۸۸۸ ، از نحوه جابه جایی مسافرین در خیابان ناصر خسرو ، ساماندهی ون‌ها در دستور کار قرار گرفت، گفت: شکایات مردمی در زمینه ون‌های بدون حفاظ و سیستم گرمایشی رو به افزایش بود که پس از بررسی موضوع،  رفع اختلال تردد و سرویس دهی مسافرین و نیز نصب تجهیزات از قبیل حفاظ ایمنی و … در دستور کار منطقه قرار گرفت تا موارد رفع شود.

حق بیمه درمان مددجویان بهزیستی و بنیاد شهید در «بیمه سلامت» تجمیع شد

غلامرضا عباس‌پاشا، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت از تجمیع حق بیمه دریافتی مددجویان سازمان بهزیستی و ایثارگران بنیاد شهید در سازمان بیمه سلامت ایران خبر داد وگفت: یکی از اقدامات خوبی که در سازمان برنامه و بودجه انجام شده، تجمیع منابع دو نهاد دیگر بیمه سلامت در بودجه سال آینده است.  مرتبا با سازمان بهزیستی و بنیاد شهید مشکل داشتیم و آنها یا منابع حق بیمه را دریافت نمی‌کردند و یا دریافت می کردند و در اختیار سازمان نمی‌گذاشتند.

وی افزود: برای نخستین بار این اتفاق رخ داد و منابع حق بیمه‌ای بنیاد شهید و بهزیستی در بیمه سلامت ادغام شد که مجموع آن حدود ۴۷۰ میلیارد تومان می‌شود که ۱۹۲ میلیارد تومان مربوط به سازمان بهزیستی و ۲۷۰ میلیارد تومان مربوط به بنیاد شهید است. بر این اساس می‌توان گفت حق بیمه دریافتی مددجویان  و ایثارگران در بیمه سلامت تجمیع شده است.

به گزارش عرصه، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

آزادی یکی از بزرگترین قاچاقچیان مواد مخدر

«ون‌های بازار» داد مردم را درآورد

حق بیمه درمان مددجویان بهزیستی و بنیاد شهید در «بیمه سلامت» تجمیع شد

مرکز مراقبت‌های ویژه سکته‌های حاد مغزی در بیمارستان‌ها تعریف می‌شود

خدمات مهدهای کودک تنها نگهداری و تامین غذا نیست



دیدگاهها بسته شده است.