جابجایی و ارتقای سرورهای سیمفا/ راه‌اندازی سیستم ارسال پیام شبکه در سیمفا

به گزارش عرصه، سعید قیصر در تشریح سامانه سیمفا گفت: در سیمفا زمانی که خودرو وارد مرکز معاینه فنی می شود دوربین های پلاک خوان مراکز پلاک خودرو را خوانده و به سیمفا ارسال می کند در مرحله بعد اطلاعات خودرو از طریق سیمفا از سرور پلیس راهور استعلام و به مرکز ارسال می شود.
وی افزود: اگر این اطلاعات مطابق با کارت خودرو باشد اجازه پذیرش خودرو به مرکز داده می شود. کلیه دستگاه های موجود در مراکز مکانیزه هستند و نیروی انسانی در آن دخالتی ندارند و تمام اطلاعات از سمت دستگاه به سمت سیمفا ارسال و بر اساس دو استاندارد شورای عالی محیط زیست و سازمان ملی استاندارد مطابقت داده می شود که اگر این تطابق همخوان باشد اجازه صدور گواهی معاینه فنی داده می شود و در غیر اینصورت درخواست رد خواهد شد.
وی ادامه داد: تمامی این اطلاعات در سامانه یکپارچه معاینه فنی ثبت می شود. درحقیقت دلایل مردودی هر خودرو در سامانه به ثبت می رسد. در حال حاضر ۴۴۲ مرکز با ۵۳۵ خط معاینه در سراسر کشور به سامانه سیمفا متصل هستند.
وی با اشاره به اینکه این سامانه قابلیت تحلیل آمار اخذ شده را دارد افزود: درگاه اینترنتی برای استعلام صحت برگه های معاینه فنی در نظر گرفتیم که شهروندان می توانند از طریق مراجعه به آدرس www.simfa.moi.ir نسبت به استعلام صحت برگه معاینه فنی صادر شده خود اقدام کنند.
قیصر همچنین از راه اندازی سیستم ارسال پیام از طریق کد دستوری (USSD) برای سامانه یکپارچه معاینه فنی کشور در آینده نزدیک خبر داد و افزود: شهروندان می توانند پس از راه اندازی این سیستم اطلاعات کاملی از سیمفا بدست بیاورند. در حقیقت پس از مراجعه مردم به مراکز برای آنها پیامکی مبنی بر رد و یا قبولی خودرو در معاینه فنی ارسال می شود و همچنین با نزدیک شدن به زمان انقضا زمان معاینه فنی برای مالک خودرو پیامی ارسال می شود.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به ارتقا و جابجایی سرورهای سیمفا در وزارت کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تمامی شاخص های سنجش و حدود مجاز آلایندگی و استانداردها در تمامی مراکز معاینه فنی کشور یکسان و تابعه یک استاندارد است.
وی با اشاه به اینکه بیشترین تخلفات در دو استان البرز و تهران رخ داده است ادامه داد: امروز نظارت دقیقی بر عملکرد مراکز معاینه فنی توسط سامانه سیمفا اعمال می شود ضمن اینکه بازرسان مرکز به صورت بازدید میدانی نیز در مراکز حاضر می شوند و نظارت دقیقی را اعمال می کنند. در موضوع نظارت کشور را به چهار پهنه تقسیم کردیم و بر اساس جدول زمانبندی شده تمام مراکز مورد بازرسی قرار می گیرند.
وی تاکید کرد: امروز علاوه بر تایید شهرداری و استانداری برای اخذ مجوز راه اندازی مرکز معاینه فنی باید تایید مرکز کنترل سامانه سیمفا را هم اخذ کنند در غیر اینصورت اجازه فعالیت نخواهند داشت.
مدیر اجرایی معاینه فنی کشور با تاکید بر اینکه تا نیمه اول سال ۱۳۹۶ با توجه به اجرایی شدن سامانه سیمفا تخلف در صدور برگه معاینه فنی به صفر خواهد رسید افزود: مقرر شد با ایجاد بسترسازی لازم امکان اجرای معاینه فنی برتر برای همه مراکز کشور ایجاد شود. امیدواریم با مجهزتر شدن مراکز از سال آینده امکان معاینه فنی برتر را ایجاد کنیم.
وی با تاکید بر اینکه بر اساس تحلیل آمار نتایج آزمون های ثبت شده از نیمه دوم سال ۱۳۹۴ تا نیمه بهمن سال ۱۳۹۵ خودروهایی همچون پیکان و پراید بیشترین میزان مردودی آلایندگی را داشته اند افزود: در حال حاضر میانگین زمان انجام معاینه فنی در مراکز ۶ دقیقه است.
تحلیل آمار نتایج آزمون های ثبت شده از نیمه دوم سال ۱۳۹۴ تا نیمه بهمن سال ۱۳۹۵
پیکان:
درصد پذیرش از کل: ۱۲%
درصد مردودی: ۳۲%
درصد مردودی آلایندگی: ۴۷%
نیسان:
درصد پذیرش از کل: ۵%
درصد مردودی: ۳۱%
درصد مردودی آلایندگی: ۵۳%
پراید:
درصد پذیرش از کل: ۳۳%
درصد مردودی: ۲۳%
درصد مردودی آلایندگی: ۴۴%
پژو:
درصد پذیرش از کل: ۲۹%
درصد مردودی: ۱۸%
درصد مردودی آلایندگی: ۴۷%
سمند:
درصد پذیرش از کل: ۷%
درصد مردودی: ۱۶%
درصد مردودی آلایندگی: ۴۲%



دیدگاهها بسته شده است.