حضور در اردوهای راهیان نور اختیاری است

به گزارش عرصه، طیب فریادرس با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور بیان کرد: سه هزار و ۳۰۰ نفر از دانشجویان به همراه ۷۰ دستگاه اتوبوس از ۱۳ الی ۲۸ اسفندماه از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید خواهند کرد. در این راستا دانشگاه‌ها برنامه‌های مختلفی برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب دارند و به صلاح‌دید خود مناطق را انتخاب خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: آشنایی با فرهنگ و درک دفاع مقدس باعث شده که انقلاب تا به امروز پیش برود و مشکلات را از بعد سیاست داخلی، اقتصادی و اجتماعی پشت سر بگذارد. اگر ما بتوانیم مسائل و مشکلات را براساس راه‌حل‌هایی که از فرهنگ دفاع مقدس نشأت گرفته باشد حل کنیم، انقلاب روز به روز راحت‌تر پیش خواهد رفت. برای این مهم راهیان نور می‌تواند کمک کند تا کشوری قوی‌تر و مستقل‌تر داشته باشیم.

فریادرس بیان کرد: گاهی گفته می‌شود حضور در اردوهای راهیان نور اجباری است اما این در حالی بیان می‌شود که یک نفر را نمی‌توان یافت بالاجبار در این اردوها ثبت نام کرده باشد. خیل مشتاق دیگری هم وجود دارد که می‌خواهند ثبت نام کنند و اما شرایط اعزام ما مهیا نیست و نمی توانیم خدمات رسانی کنیم و یا دانشگاه‌ها با کمبود امکانات و بودجه مواجه هستند.

وی در پایان گفت: سفر دانشجویان به اردوهای راهیان نور سبب آشنایی آنان با رشادت‌های جوانان ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس خواهد شد و نوع نگاه جوانان و نسل سوم انقلاب را به موضوع شهادت و ایثار به کلی تغییر می‌دهد و پل ارتباطی‌میان حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس و جوانان ایران اسلامی است.



دیدگاهها بسته شده است.