سباستین کو: تا نوامبر محرومیت روسیه برداشته می‌شود

به‌ گزارش ‌عرصه و به نقل از Inside the games، سباستین کو در مصاحبه با رادیو BBC اعلام کرد پروسه محروم کردن روسیه در حال‌ نتیجه‌ دادن است.

در اوایل امسال اعلام شده بود روسیه تا نوامبر به مسابقات دوومیدانی بازنمی‌گردد. این بدان معناست که روسیه مسابقات قهرمان جهان لندن را از دست خواهد داد. محرومیت فدراسیون دوومیدانی تا زمانی که آژانس ضد دوپینگ روسیه از سوی وادا اعتبار کسب نکند، ادامه‌ خواهد داشت. در مورد محرومیت این کشور در ماه نوامبر تصمیم‌گیری می‌شود.

در مسابقات قهرمان جهان امسال دوومیدانی‌کاران روسی تنها می‌توانند به صورت مستقل  شرکت کنند. سباستین کو در این زمینه به BBC گفت‌: مسئولان جدید فدراسیون بزرگی فاجعه را درک کردند. نمی‌توانیم منکر پیشرفتی شویم که در مبارزه با دوپینگ رخ داده است. باید ادامه‌ بدهیم تا ورزش روسیه پاک شود.

صحبت‌های سباستین کو در حال‌ بود که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه اخیرا مسئولان کشورش را با توجه به درخواست‌های گروه مک لارن تشویق کرده است. پوتین همچنین تایید کرده است سیستم ضد دوپینگ روسیه شکست خورده است. البته او معتقد است دستکاری نمونه‌های دوپینگ ورزشکاران به صورت دولتی و سیستماتیک صورت نگرفته است.



دیدگاهها بسته شده است.