مردم کم‌توجهی به راه شهدا را تحمل نمی‌کنند

به گزارش عرصه، معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در چهارمین یادواره ۱۴ تن از شهدای روستای علو و بورمحله و گرامیداشت شهدای مدافع حرم با بیان اینکه رهبر امروز جامعه زندگی شخصی کاملا ساده‌ای دارند، تصریح کرد: ضرورت دارد نسبت به رعایت حقوق بیت‌المال کوشا باشیم که سبب می‌شود به سمت اختلاس پیش نرویم.

وی با اشاره به اینکه مردم نمی‌توانند تحمل کنند مسئول یا مسئولانی نسبت به راه شهدا کم توجه باشند، عنوان کرد: مشکلاتی در کشور مانند بیکاری، گرانی، اعتیاد، افزایش طلاق و کاهش ازدواج وجود دارد، اما مردم با مشکلات کنار می‌آیند و می‌دانند حل آن در یک شب امکانپذیر نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز وجود محققان و دانشجویان در کشور افزایش پیدا کرده و در حوزه‌های هوافضا، نانو، سدسازی، سلول‌های بنیادی و دیگر امور در رتبه‌های برتر دنیا قرار داریم، گفت: شهدا از ما انتظار دارند و می‌خواهند مسیری را که ترسیم کردند استمرار بخشیم، در کشور توفیقات خوبی داشتیم، اما مشکلاتی هم وجود دارد.

وی عنوان کرد: معجزه اصلی انقلاب اسلامی جوانانی هستند که به این مرتبه رسیدند، در مسیر شهادت قرار گرفته و از مرگ هراسی ندارند.

آیت‌الله قمی با بیان اینکه روحیه شهادت و ایثارگری مرزهای جغرافیایی را درنوردید و پیام شهدا در گوشه و کنار جهان گسترش پیدا کرده تصریح کرد: آمریکا و اسراییل از گسترش فرهنگ ایثار و شهادت هراس دارند. روحیه مقاومت در برابر روحیه تسلیم قرار دارد که شهدا می‌گویند مقاومت مدبرانه و دلیرانه داشته باشیم و اگر این روحیه را نداشتیم، داعش بسیاری از سرزمین‌ها را گرفته بود.

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه فرزندانی که مردم ایران تربیت کردند در راه امام حسین(ع) گام برداشتند و به شهادت رسیدند و امروز ثمرات بسیاری برای ما داشته است، گفت: فرهنگ شهادت جهانی شد که اسراییل دیگر جرات نمی‌کند به لبنان حمله کند. امروز جوانان ایران اسلامی برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) التماس می‌کنند و با وجود ممانعتی که صورت می‌گیرد، این عزیزان درخواست برای حضور و دفاع از حرم دارند که این امر نشانگر روحیه والای آنان است.

وی با تاکید بر اینکه همه شهدا، محترم و سبب افتخار هستند اما شهدای مدافع حرم جایگاه ویژه‌ای دارند، افزود: اگر فردی به دفاع از حرم اهل بیت(ع) نمی‌رفت، کسی به آنان ایراد نمی‌گرفت و در دوران دفاع مقدس دشمن به کشور ما حمله کرده بود و دفاع یک وظیفه ملی بود، اما شهدای مدافع حرم چنین وضعیتی ندارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: مقام معظم رهبری با وجود تمام کارهایی که دارند هیچ زمانی سرکشی و دیدار با خانواده‌های شهدا را تعطیل نمی‌کنند و می‌فرمایند باید از روحیه و معنویت این خانواده‌های گرانقدر استفاده کنیم که نیاز است این امر را از مقام معظم رهبری یاد بگیریم.



دیدگاهها بسته شده است.