معاون وزیر آموزش و پرورش:سبک زندگی اسلامی برای دانش آموزان تبیین شود

به گزارش خبرنگار عرصه، مهدی فیض در آئین تجلیل از پیشکسوتان امور تربیتی در بجنورد اظهارکرد: سبک زندگی اسلامی اولین بار توسط مقام معظم رهبری در این استان مطرح شد، بنابراین امیدواریم، همکاران در حوزه کارهای پژوهشی و مطالعات به تبیین این مهم بپردازند.

وی با بیان اینکه در کنار آموزش باید تربیت اسلامی مورد توجه قرار گیرد، گفت: تربیت اسلامی فقط در قرائت نماز و یا روزه خلاصه نمیشود، بلکه باید فرد به وظایف خود نسبت به مردم و یا سیاست احساس مسئولیت کند.

فیض با اشاره به اینکه قرآن پیامبر اسلام(ص) را اسوه حسنه برای همه معرفی کرده است، خاطرنشان کرد: کسانی می توانند در این عرصه از پیامبر اسلام الگو برداری کنند که منطق خود را با منطق ایشان همسو کنند.

وی با بیان اینکه الگو برداری از پیامبر به تنهایی همانند سلام دادن، عطرزدن پوشیدن لباس پاکیزه نیست، بلکه باید از منطق پیغمبر پیروی کرد، افزود: اگر منطق فرد درست نشود، سبک زندگی نیز اصلاح نخواهد شد، فرزندان ما از اعمال و رفتار و نه از گفتارما، منطق را فرا می‌گیرند، بنابراین باید تلاش کنیم تا اعمال و رفتارما اثر تربیتی مناسبی داشته باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی نیز در این آئین با بیان اینکه از امروز با گذشت سال ها از انقلاب شاهد موفقیت در عرصه های هنری، فناوری، نانو، پزشکی و علوم انسانی کشور در دنیا هستیم، اظهارکرد: اما نباید به این میزان بسنده کرد، بلکه باید در حوزه امور تربیتی و انسان سازی بیشتر وارد شویم.

محمد تقی ایرانی با بیان اینکه باید کرامت و جایگاه معلم حفظ شود، افزود: باید فرهنگ احترام به معلمان بیشتر نهادینه شده و اینکه کسی از معلم و استاد بالاتر نیست، تبدیل به یک گفتمان شود.

وی با بیان اینکه امروز وضع خوب بود اگر آموزش در کنار پرورش معنا پیدا می کرد، ادامه داد: برای تقویت فرزندان خود در حوزه های ریاضی، فیزیک هزینه کرده و معلم خصوصی می گیریم، اما نباید فراموش کنیم که در عرصه انسان سازی نیز باید به همان میزان گام برداریم.

وی با تاکید بر تقویت روحیه احترام به بزرگتر، گفت: باید ضعف این مهم را آموزش و پرورش جبران کنیم، زیرا نه دور و نه دیر است، باید دوباره ریل احترام و تکریم را به این چرخه بازگردانیم.

ایرانی با بیان اینکه امروز شرمنده معلمی هستیم که ظاهرا اوضاعش خوب نیست، افزود: همه بدانند این مهم از سر عمد نبوده و عده‌ای که می‌خواهند معلم را خوار کنند، خودشان خوارتر هستند.

وی با تاکید بر توجه به امور تربیتی، یادآورشد: اهمیت امور تربیتی و پرورشی اگر بیشتر از آموزش نباشد کمتر از آن نیست.

ایرانی خاطرنشان کرد: امروز دانشمند در کشور کم نداریم، بنابراین باید باید انسان سازی تقویت شود تا در هنگام نقد تحمل داشته و حقوق یکدیگر را رعایت کنیم. 

وی با تاکید بر آموزش ارزش های دینی، اسلامی و تربیتی در دوره ابتدایی و کودکی، گفت: برخی از آموزه های دینی در منشور اخلاقی نهفته شده که باید در دوران کودکی آموزش داده شود تا جامعه ای حقوق مند و متعهد به این مسائل داشته باشیم.



دیدگاهها بسته شده است.