تجلیل از خانواده شهدای محیط‌بان فارس

به گزارش عرصه منطقه فارس، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دوشنبه ۱۶ اسفند در مراسم تجلیل از خانواده شهدای محیط‌بان، بر لزوم تلاش برای تداوم فرهنگ ایثار و شهادت با هدف پاسداری از ارزش‌های معنوی خصوصا در حوزه زیست محیطی تاکید و اضافه کرد: باید تمام تلاش خود را برای رسیدگی به مشکلات خانواده محیط‌بانان شهید انجام دهیم.

معصومه ابتکار با بیان اینکه اقدامات خوبی با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران در رابطه با رسیدگی به مشکلات خانواده شهدای محیط‌بان انجام شده است، گفت: دولت یازدهم در رابطه با مشکلات محیط بانان میراث خوبی از دولت قبل تحویل نگرفت، هشت محیطبان حکم قطعی محکومیت داشتند که با پیگیری این موارد مرتفع و حل و فصل شده است .

ابتکار با بیان اینکه محیط‌بانان خط مقدم دفاع از محیط زیست به‌شمار می‌روند اما به لحاظ معیشتی وضعیت و شرایط خوبی ندارند، گفت: سعی کردیم سختی کار محیط بانان را مصوب کنیم؛ دولت هم در این زمینه عنایت خاص داشته و امتیاز سختی کار برای محیطبانان تصویب شده است.

وی با بیان اینکه امسال ۱۶۰۰ محیط‌بان آموزش‌های تخصصی را طی کرده‌اند، گفت: لایحه حمایت از محیطبانان و جنگلبانان تقدیم مجلس شده و انتظار داریم مجلس ان را تصویب کند تا گامی برای حمایت از این قشر برداریم.

ابتکار به رایزنی‌های انجام شده با وزارت دفاع و سازمان برنامه و بودجه برای تامین امکانات مورد نیاز حرفه‌ای محیط‌بانان اشاره و اضافه کرد: جایگاه محیط بان در محیط زیست جایگاه رفیعی است، امیدواریم بتوانیم برای ارتقای بیشتر این جایگاه بکوشیم.

به گزارش عرصه، در این مراسم از اعضای خانواده‌های هفت شهید محیط‌بان استان فارس تجلیل و از تندیس شهید منوچهر شجاعی، رونمایی شد.

براساس این گزارش، فرزند شهید اردشیر امینی نیز دلنوشته‌ای قرائت کرد و در آن یاد شهدای محیط‌بان را گرامی داشت.



دیدگاهها بسته شده است.